سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرآبادی طی تذکری:

کمیسیون‌های تخصصی تنها براساس سلایق شعب تشکیل شده است

نماینده قزوین گفت: کمیسیون‌های تخصصی تنها براساس سلیقه و نه تخصص نمایندگان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده  حمیده زرآبادی نماینده قزوین طی تذکری براساس مواد 31 و 33 در صحن علنی امروز سه شنبه 25 خرداد ماه اظهار داشت: این مواد امکان برداشت اشتباه را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: هر روز شاهدیم که اگر غیبتی وجود داشته باشد باید در جلسه اسامی نمایندگان غائب خوانده شود اما به دلیل آنکه در این مواد زمان قرائت آن اعلام نشده پس می‌توان تا پایان جلسه غائبان را اعلام کرد.

نماینده قزوین تصریح کرد: براساس ماده 93 اگر نماینده‌ای غیبت داشته باشد باید تا انتهای جلسه اسامی خوانده شود که این روند فعلی جز اتلاف وقت نیست.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی اظهار داشت: اگر اسامی غائبان در ابتدای جلسه خوانده شود نظم جلسه بهتر برقرار می‌شود.

زرآبادی همچنین در تذکری دیگر اذعان داشت: نام کمیسیون تخصصی همانطور که پیداست باید افراد متخصص درآن حضور داشته باشند که این گونه عمل نشده و تنها به صورت سلیقه‌ای نمایندگان در آن عضو شده‌اند.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی تأکید کرد: آیین نامه داخلی مجلس در این موارد کمی گردنویسی دارد و این مشکل را ما در هر دوره‌ای داشته‌ایم زیرا رؤسای شعب باید قضاوت کنند و نقش انسانی در این امر وجود دارد.

وی ادامه داد: رؤسای شعب باید تصمیم بگیرند که کدامیک از نمایندگان واجد شرایط برای حضور در این کمیسیون را دارند و به طور طبیعی تشخیص‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس هر کدام که پیشنهاداتی برای اصلاح آیین نامه داخلی دارند می‌توانند در زمان تغییر آیین نامه ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.