سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

اهدای خون از سوی ووشوکاران یزدی بیانگر رشد روحیه جوانمردی

اهدای خون از سوی ووشوکاران یزدی بیانگر رشد روحیه جوانمردی ورزشکاران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل انتقال استان یزد گفت: اهدای خون از سوی ووشوکاران استان الگوی دیگر ورزشکاران و بیانگر رشد روحیه جوانمردی در این قشر است.

نقی تقوایی دوشنبه شب در حاشیه اهدای خون رئیس و اعضای هیات ووشو یزد همزمان با روز جهانی اهدای خون گفت: امیدواریم همه دوستانی که امشب برای اهدای خون حضور دارند اهداکننده مستمر شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ماه اهدای خون کمتر است این کار باارزش هیات ووشو می تواند علاوه بر ایجاد نشاط در میان ووشوکاران، موجب رشد حس جوانمردی در میان ورزشکاران شود.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به شروع اهدای خون از ۱۸سالگی گفت: هر کیسه خون می تواند جان سه نفر نیازمند را نجات دهد از این رو علاقمندان می توانند هر شب بعد از افطار برای این امر حضور یابند.

تقوایی درباره استقبال کمرنگ بانوان از اهدای خون گفت: بیش از ۷۰درصد خانمهای مراجعه کننده به این مرکز قادر به اهدای خون بودند در حالی برداشت نادرستی درباره ناتوانی این قشر در اهدای خون در جامعه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹۶.۵درصد از اهداکنندگان خون آقایان و تنها ۳.۵درصد بانوان هستند.

در این جلسه  کریمی رئیس هیات ووشو استان از قول همکاری و تداوم اهدای خون از سوی ووشوکاران در شب های دیگر و حضور پررنگ بانوان خبر داد.

امشب ووشوکاران استان یزد همزمان با روز جهانی روز اهدای خون و هشتمین شب ماه رمضان با اهدای خون خود به کمک همنوعان نیازمند شتافتند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.