سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فواد معصوم حمایت خود را از بسیج مردمی عراق اعلام کرد

رئیس جمهور عراق ضمن اعلام حمایت ازعملیات نیروهای بسیج مردمی در فلوجه ، از تغییرات سیاسی در عراق در طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «فواد معصوم،» رئیس جمهور عراق در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در بغداد در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از اوضاع دو سال گذشته عراق چیست،گفت: در این دو سال حوادث زیادی در عراق رخ داده است. در این دو سال داعش توانست بر مناطق زیادی از عراق نظیر موصل سیطره یابد و به ناگاه شاهد کاهش بهای نفت بودیم و این وضع تاثیراتی بر عراق داشته است. زمانی که داعش وارد عراق شد، توجه بین المللی درباره خطرات این گروه تروریستی وجود نداشت و پس از تلاش های زیادی که صورت گرفت، جامعه بین المللی خطرات این گروه را احساس کرد.

وی افزود: ما تلاش کردیم طرف های بین المللی را برای کمک به عراق بسیج کنیم. تلاش هایی نیز برای تدوین سیاست ریاضتی داشتیم تا اوضاع مالی در عراق به صورت قابل قبولی ادامه پیدا کند و همچنین تلاش کردیم نگاه گروه های عراقی حاضر در روند سیاسی این کشور به یکدیگر نزدیک شود. در همه این حوزه ها با برادران دیگر در نخست وزیری و رئیس پارلمان همکاری می کنیم و دیدارهای ادامه داری با روسای فراکسیون های پارلمانی داریم و می توانم بگویم که توانستیم موفقیت هایی به دست آوریم و می توان نتیجه این موفقیت را از طریق شکست داعش در شمار زیادی از جبهه ها مشاهده کرد. به زودی شهر فلوجه آزاد و در نهایت نوبت موصل خواهد شد.

رئیس جمهور عراق همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که عراق و ایران روابط خوبی با یکدیگر دارند و ما از این رابطه حمایت می کنیم.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.