سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت برنامه‌های اوپک در بازار جهانی/تولید نفت چین کاهش یافت

تولید نفت در چین بیشترین میزان کاهش را در 15 سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ سطح تولید نفت چین به بیشترین میزان در 15 سال گذشته کاهش یافت. این کاهش را می توان در اثر سیاست های اوپک در خصوص بازار نفت دانست.

کشور چین میزان تولید نفت خود در ماه مه را به میزان 7.3 درصد نسبت به یک سال گذشته کاهش داد. بر اساس اطلاعات منتشره، این کشور در این ماه 16.87 میلیون تن نفت تولید کرده است.

کاهش تولید نفت چین می تواند به ثبات بازار نامتناسب جهان کمک کند و بهای طلای سیاه را از وضع فعلی با آینده ای نامشخص خارج کند.

افزایش بهای نفت و توقف روند سقوط بهای آن، باعث شده تا کشورهای عضو سازمان اوپک نسبت به سیاست های عربستان و برنامه های این کشور برای بازپس‌گیری سهم تولید نفت جهان اطمینان بیشتری از خود نشان دهند.

افزایش واردات

کاهش تولید داخلی چین به معنای کاهش سرمایه گذاری‌ها از سوی حفاران این کشور است. بسیاری از شرکت های چینی به دلیل هزینه بالای استخراج، تولید خود را کاهش داده اند. در همین حال چین به منظور جبران تولید کاهش یافته، ناچار است واردات نفت را از سایر کشورهای جهان افزایش دهد.

از سوی دیگر، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد میزان تولید ذغال سنگ این کشور 15.5 درصد کاهش یافته است. برنامه های دولت چین برای کاهش آلودگی نیز باعث شده تا میزان تولید ذغال سنگ در این کشور به 263.75 میلیون تن در ماه می کاهش یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.