سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بیشتر بزهکاران نوجوان دوره راهنمایی را طی نکرده اند

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: امروزه جوامع پیشرفته و درحال توسعه به شدت درگیر معضل کودکان کار هستند اما طبق آمار موجود متاسفانه کشور ما در وضعیت بحرانی نسبت به این مساله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهراموسی زاده تصریح کرد: دستگاه های متولی که امروز در کشور وجود دارند باید به مسائل کودکان کار بپردازند و یک هم افزایی بین این دستگاه وجود داشته باشد ، و دستگاههای حامی کودکان کار از قبیل بهزیستی، نیروی انتظلمی ،آموزش و پروش و فنی وحرفه ای با کمک تشکل های مردم نهاد  بتوانند این موضوع را مدیریت کنند.


در همایش کودکان کار که در دانشگاه باهنر برگزارشد،معاون اجتماعی ناجا در کرمان نیزگفت: در نظام آموزشی ایران ضریب دشواری طی کردن دوره راهنمایی ۸۵ است و ۵۶ درصد افراد بزه کار امروز کسانی هستند که نتوانسته اند این دوره را به پایان برسانند و در نتیجه این افراد ترک تحصیل کرده واکنون در کانون اصلاح و تربیت به سر می برند.

سرهنگ علیرضاپریور گفت: در بخشی از استان کرمان طرحی با عنوان اجتماعی کردن نظم و امنیت، در حال انجام است و نتیجه این طرح  اعلام شده که در یک منطقه خاص زندگی شهری، ۷۰ درصد افراد اعتیاد دارند! حتی اگر این میزان ۳۰ درصد هم باشد فاجعه بار است و جامعه شناسان باید بر سر مسوولین بی مسوولیت فریاد بزنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.