سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اولتیماتوم پلیس امنیت عمومی به دارندگان سلاح غیرمجاز

رئيس پليس امنيت عمومي استان بااشاره به اینکه نگهداري سلاح شکاري در منزل خطري جدي است و امنيت و سلامت اعضاي خانواده را تهديد مي کندگفت: دارندگان سلاح هاي غير مجاز اسلحه خود را به مراجع انتظامي و امنيتي تحويل دهند تا مشمول مجازات نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمد باقر فلسفي گفت: دريافت مجوز براي سلاح هاي شکاري ساچمه زني سبب شده تا بسياري از کساني که اسلحه شکاري نداشته به هر نحو ممکن اسلحه تهيه کنند و با استفاده از اين فرصت بتوانند مجوز لازم را براي اسلحه بدست آورند.

وي افزود: قاچاق اسلحه از کشورهاي همسايه به دليل سود بالا در کشور باعث شده سلاح هاي بي کيفيت به کشور وارد شود و خسارات جاني فراواني در پي داشته باشد.

سرهنگ فلسفي با اشاره به اين که بسياري بر اين باور اشتباه هستند که وجود سلاح در منزل امنيت به همراه مي آورد، خاطر نشان کرد : بر اساس همين تفکر افراد به هر شيوه اي سلاح را تهيه و آن را در درون خانه مخفي مي کنند تا در روز مبادا با آن امنيت خانواده خود را تامين کنند غافل از اينکه ممکن است اين اسلحه توسط فرزندان و افرادي كه كنترلي بر خشم خود ندارند، خطر ساز شود.

وي اظهار کرد: خطرات ناشي از خريد سلاح هاي شکاري تنها دارنده اسلحه را تهديد نمي کند بلکه بخشي از اين خطرات متوجه خانواده اوست .

فلسفي تصریح کرد : آمارها نشان مي دهد بسياري از قتل هاي خانوادگي به وقوع پيوسته با اسلحه شکاري بوده است که به واسطه روي آوردن خشم، افراد دست به اسلحه شکاري برده و موجبات قتل يکي از اعضاي خانواده را فراهم مي كنند.

وي به کيفيت پايين سلاح هاي غير استاندار شکاري اشاره کرد و يادآور شد: سلاح هاي غير استاندارد شکاري در بسياري موارد باعث فاجعه شده اند چرا که اين سلاح ها به دليل کيفيت پايين لوله هنگام تيراندازي نمي توانند گرماي ناشي از شليک را تحمل کنند و گاه لوله متلاشي مي شود و به صورت فرد آسيب جدي مي رساند.

وي تيراندازي در مجالس عزا و عروسي را تخلف و ممنوع اعلام کرد و خاطر نشان کرد: دارندگان سلاح هاي غير مجاز اسلحه خود را به مراجع انتظامي و امنيتي تحويل دهند تا مشمول مجازات نشوند

فلسفی به خانواده ها هشدار داد: با توجه به گسترش ماهواره و شبکه هاي اجتماعي در ميان خانواده ها و تماشاي فيلم هاي پر از صحنه هاي خشونت در مقابل چشمان کودکان و نوجوانان جلوگيري کنند و هنگام خريد اسباب بازي براي کودکان خود از خريد اسلحه در هر شکل و اندازه جدا خودداري کنند.
رئیس پلیس امنیت عمومی با اشاره به اين که 70 درصد اسباب بازي هاي موجود در بازار را ادوات جنگي مانند تير و کمان و اسلحه تشکيل شده و زنگ خطري براي خانواده ها و نهاد هاي فرهنگي است، گفت: خانواده ها از خريد اين اسباب بازي ها براي فرزندان خودخودداري كنند چرا که اين گونه اسباب بازي ها خشونت را در کودکان و نوجوانان رواج مي دهند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.