سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

اجراطرح قرآنی"تلاوت نور"در مساجداستان یزد

طرح قرآنی"تلاوت نور"در بیش از یک هزار مسجداستان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مسئول دبیرخانه کانون مساجد  استان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به قرب الهی است که می توان با روزه داری و قرائت قرآن و افطاری دادن این راه را پیمود.

محسن رستگاری افزود: ما در این ماه شاهد حضور پرشورتر مردم در مساجد هستیم که می توانیم با برنامه ریزی این نمازگزاران را به مسجد تشویق کرده و انگیزه حضور در مساجد را در مردم تقویت کنیم تا در ماه های دیگر سال نیز این حضور بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از گسترش فعالیت های قرآنی تقویت و گسترش فرهنگ گفتمان قرآن و آموزه های عترت نبوی، تقویت سبک زندگی بر محور قرآن و سنت، گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن و حدیث است.

رستگاری ادامه داد: در راستای ترویج فعالیت های قرآنی ما فعالیتی به نام « طرح تلاوت نور» در مساجد داریم که به عنوان کم هزینه ترین و فراگیرترین برنامه قرآنی مساجد است.
وی افزود: این طرح رادر بیش از یک هزار مسجد در استان یزد اجرا کردیم به نحوی که در آن قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آیات صفحه قرائت شده در بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا انجام می‌شود.

رستگاری اظهارکرد: نشر قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف شاخص اجرای طرح تلاوت نور در مبارک رمضان است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد یزد در پایان نیز با اشاره به ثبت طرح تلاوت نور مساجد در سایت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، اعلام کرد: از ابتدای آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد تا‌کنون، بیش از یک‌هزار مسجد استان یزد در این طرح ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.