سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پور ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت اهتمام ویژه به مناطق آزاد در برنامه ششم توسعه

نماینده مردم کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه باید تحول جدی در بحث مناطق آزاد تجاری ایجاد شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با تاکید بر ضرورت استفاده از مزیت‌های مناطق آزاد اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه باید تحول جدی در بحث مناطق آزاد تجاری ایجاد شود و با آسیب شناسی در این رابطه به رشد تراز بازرگانی کشور در امر صادرات کمک کرد.

وی ادامه داد: هرچند ایجاد مناطق آزاد با هدف کمک به ارتقای شاخص های اقتصادی و همچنین بهبود تراز بازرگانی ایران صورت گرفت اما در عمل به محلی برای واردات تبدیل شده است.

پور ابراهیمی  با اشاره به بند 11 اقتصاد مقاومتی درباره توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج تصریح کرد: عدم استفاده از مزیت های مناطق آزاد منجر به واردات بی رویه به کشور شده به گونه ای که هر روز اقتصاد کشور و تراز بازرگانی را به سمت منحی نزولی هدایت می کند.

نماینده مردم کرمان گفت: آسیب شناسی و بررسی علل ضعف و دلایل قوت مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در برنامه ششم توسعه بایدبیشتر مد نظر قرار گیرد.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: توجه به مناطق آزاد در کشور با عنایت به رشد صادرات لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.