سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال آفريقا از موزه سیار صلح و دوستی خراسان رضوی

موزه سيار صلح و دوستي خراسان رضوي كه به منظور اجراي برنامه هاي فرهنگي به آفريقا سفره كرده است در مدت حضور خود در اين قاره توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اولین موزه سيار خصوصی، آموزشی و بشردوستانه کودک در کشور با عنوان سفیران فرهنگ صلح برای اجراي برنامه هاي فرهنگي خود به کشورهای ساحل عاج و غنا سفر كرده است.

اجراي برنامه هاي اين موزه به شدت مورد استقبال مردم اين دو كشور قرار گرفته و در اين ميان دانش آموزان مدارس از برنامه هاي فرهنگي موزه صلح و دوستي استقبال كرده اند.

سوسن نیک ذات مدیر و بنیانگذار موزه سيار صلح و دوستي كه هم اكنون در آفريقا به سر مي برد در اين ارتباط گفت: اين موزه با هدف برقراری عدالت آموزشی ,فرهنگسازی و آموزش حقوق کودکان و صلح در مدارس به كشور غنا و ساحل عاج سفر كرده است.

وي افزود: اجراي برنامه هاي فرهنگي موزه صلح و دوستي خراسان رضوي در آفريقا با استقبال دانش آموزان وعموم مردم روبه رو شده كه در روز اول در يكي از موزه هاي ساحل عاج شاهد استقبال بي نظير داشن آموزان از برنامه هاي اين موزه بوديم.

وي با بيان اينكه برگزاري كارگاه يكي از مهمترين برنامه هاي جانبي اين موزه است افزود: معرفي پيشينه ايران و هم چنين تاكيد بر اشتراكات فرهنگي ميان ايران و ساير كشورها از بخش هاي مختلف اجراي برنامه هاي فرهنگي اين موزه است كه با استقبال روبه رو شد.

وي گفت: هم چنين شناخت و احترام به تنوع فرهنگی در جهان، تحکیم روابط دوستی کشور ها، آشنایی کودکان با دیگر ملل از طریق نمایش عروسکهای ملل، در قالب برگزاری جشنواره و کارگاه های متنوع، آموزشی و تعاملی وگسترش شبکه بین المللی حامیان و دوستداران کودک، صلح ومیراث ناملموس ملل وابسته به اين موزه فوق است.

نيك ذات اضافه كرد: اجراي برنامه هاي فرهنگي اين موزه و نمايش در مسجدي در منطقه "بوم بو" در ساحل عاج نيز به شدت مورد استقبال قرار مخاطبان قرار گرفت.

وي خاطر نشان كرد: هم چنين اجراي برنامه توسط اين موزه در منطقه "ياموسوكرو" نيز با استقبال بسيار بالا روبه رو شد به گونه اي كه حدود دوهزار دانش آموز به همراه تعداد زيادي از راهنمايان گردشگري از اين برنامه بازديد کردند.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.