سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تهدید خطر مرگ شهروندان ارومیه ای

فقدان پیاده رو مناسب در دو سوی میدان امام حسین(ع) ارومیه و بدتر از آن نبود محلی امن که به عنوان محل عبور و مرور شهروندان مورد استفاده قرار بگیرد سبب شده که شهروندان و بخصوص دانش اموزان و خانواده های امنیت جانی نداشته باشند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   هم اکنون ارومیه علاوه بر آنکه به عنوان یک کلانشهر سزاوار بهترینهاست بلکه موقعیت خاص جغرافیایی و بین المللی این شهر در همجواری آذربایجان غربی که تنها باریکه اتصال ایران به اروپا است با عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و جمهوری نخجوان نیز طلب می‌کند تا به ارومیه با نگاه بین المللی نگریسته شود.

بنابراین شهر ارومیه باید با یک نگاه مدیریتی بین المللی اداره شود تا بتوان در عرصه‌های مختلف حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های این شهر برد تا در نهایت رونق بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در شمال غرب کشور رقم زده شود.

گرچه پروژه‌های ثمربخشی پیوسته برای ارتقای سطح رفاه شهروندان ارومیه از سوی شهرداری این شهر در حال اجراست اما در مقابل بی توجهی به برخی نقاط از شهر که به نوعی شاهرگ تردد و مرکز توجه همگان هستند سبب نارضایتی مردم شده و گاهی همین بی توجهی‌ها سبب تهدید جان شهروندان نیز می‌شود.

میدانی در بافت مرکزی شهر ارومیه به نام امام حسین (ع) یا "گول اوستو" وجود دارد که فقط یک سوی آن پیاده رو دارد و در ضلع شرقی و جنوبی آن اثری از پیاده رو مشاهده نمی‌شود و این در حالی است که عمده رفت و آمد شهروندان نیز از این محل انجام می‌گیرد.

در ضلع شرقی یک معبر تردد کاملاً نامناسب که عرض آن کمتر از یک متر است وجود دارد که عملاً رفت و آمد دو نفر در آن غیر ممکن است و ضلع جنوبی ما بین خیابان‌های مدنی 3 و سرداران به فضای اصطلاحاً سبزی اختصاص داده شده و این ضلع از میدان فاقد حتی یک متر پیاده روست از این رو مردم مجبور به تردد از خیابانی هستند که خودورها با سرعت از آن می‌گذرند.

وجود چند مدرسه در اطراف این میدان روزانه جان دانش آموزان زیادی را به خطر می‌اندازد.

از یک سو پارکینگ یکی از بانکها که عملاً در حریم پیاده رو قرار گرفته، عرصه را برای عبور و مرور تنگ کرده است و در کنار آن یک محوطه کوچک نمایشگاهی به همراه یک مغازه قدیمی دودهنه کوچک قرارد دارد که سالهاست حالت متروکه به خود گرفته و استفاده‌ای از آن نمی‌شود و جالب آنکه تابلوی تبلیغاتی یک مهد کودک روی آن قرار دارد.

معلوم نیست چرا این میدان که چند سال پیش بخشهایی از اطراف آن آزادسازی شد بدین شکل طراحی شده و کدام مهندس ناظر، طراح و مدیر شهرداری اجازه داد تا میدانی بدون پیاده رو که جان شهروندان هر روز در آن تهدید می‌شود ساخته شود.

اکنون سالهاست این میدان به حال خود رها شده و بنا به دلایل نا معلومی نه شهرداری ارومیه اقدامی انجام می‌دهد و نه این اماکنی که مثل زائده‌ای نافرم از دل میدان بیرون آمده‌اند عقب نشینی می‌کنند.

انتهاب پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.