سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

دامداران فاز نخست واکسیناسیون بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

دامپزشکی استان کرمان از دامداران خواست علاوه بر جدی گرفتن فاز اول واکسیناسیون تب برفکی همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون داشته باشند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ,  و بنا به اعلام روابط عمومی دامپزشکی استان ، واکسیناسیون دام های سنگین درسالهای گذشته رایگان بوده اما دراین دوره دامداران بایستی به ازای واکسینه کردن هرراس دام سنگین مبلغ 3 هزار و پانصد تومان بپردازند .

در دوره های قبل تزیق واکسن تب برفکی بصورت زیر جلدی بوده ولی در این دوره بعلت روغنی بودن نوع واکسن ، بصورت عضلانی تزریق صورت می گیرد و ایمنی زایی 9 ماهه بدنبال دارد.

دامداران به منظور جلوگیری از گسترش بیماری در دامداری‌های خود اصول و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی بکارگیری اقدامات بهداشتی، قرنطینه‌ای و نیز مایه کوبی است و درصورت سرایت به دام طی مدت کوتاهی کل گله را درگیر ، و خسارات قابل توجهی را وارد می سازد و می تواند باعث تلفات در دام‌های جوان شود.

با توجه به اینکه در تمامی روستاهای استان کرمان مسئولی به عنوان همیار دامپزشکی معرفی شده است در صورت بروز هر گونه علائم بیماری در دام و سایر حیوانات خانگی سریعا همیار دامپزشکی آن روستا را در جریان گذاشته تا با هماهنگی با شبکه دامپزشکی شهرستان اقدامات مورد نظر در اسرع وقت صورت پذیرد .

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.