سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزایش حافظان کل نهج البلاغه در «کاشان شهرنهج البلاغه» به 45 حافظ

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان از افزایش تعداد حافظان کل نهج البلاغه در این شهرستان به عنوان «کاشان شهرنهج البلاغه» به 45 نفرخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، در گفتگو با خبرنگاران گفت:با فارغ التحفیظی 19 جوان در مدارس شبانه روزی نهج‌البلاغه کاشان تعداد حافظان این کتاب شریف از 40 نفر به 45 حافظ رسید که 36 نفر آنها بانوان و 9 نفر دیگر مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این حافظان 27 نفرحافظ کل قرآن و نهج البلاغه و هفت نفرحافظ کل قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند گفت: تعداد حافظان کل قرآن این موسسه نیز به بیش از 105 نفر افزایش یافت.
‌به‌گفته‌وی، از 19 نفر افردای نیز که امسال موفق به حفظ نهج‌البلاغه شدند 16نفرحافظ کل قرآن همراه آموزش ترجمه، تفسیر، تجوید، فصاحت، صوت و لحن ،اخلاق و امام شناسی و سه نفرحافظ کتاب شریف نهج البلاغه هستند.

مدیرعاملموسسهفرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان در ادامه حافظان مدارس شبانه روزی نهج‌البلاغه کاشان را از سراسر کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان یادآو رشد و گفت:حسن شریعتی نسب از شهر لارستان استان فارس یکی از این افراد است که با همت و جدیتی مضاعف درمدت پنج ماه حافظ کل نهج البلاغه شد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود:حبیبه ایزدی از زرند کرماننیز در مدت 10ماه و فاطمه اشکوب از شهر راور کرمان در مدت هشت ماه حافظ کل نهج البلاغه شدند.

وی درخصوص فارغ التحفیظان ازمدرسه شبانه روزی قرآن برادران تصریح‌کرد: میرسجاد سیدولیلو از شهر خوی آذربایجان غربی، محمد جوانمردی از روستای اوشناد شهر میانه آذربایجان شرقی، فریبرز اکبری از مشکین‌شهر، فرشیدشیخپور از شهر هارونی چهارمحال و بختیاری، سیدعلی‌اکبرهاشمی و افشین محمدی و رسول کرمی از شهرکرد ، سجاد روزبهی از شهر شوشتر خوزستان، باقر آذر از قم، احمدباقری از روستای کردشامی شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری 10جوانی هستند که باموفقیت این دوره را سپری کردند.
به‌گفته‌وی،مریم شکر اللهی از نجف آباد اصفهان، طیبه هرمزی، راضیه رجایی و انسیه علیزاده از چرام کهکیلویه و بویر احمد، ساجده زهرا مطهری‌فر اصالتا از کشور پاکستان و ساکن قم ، زهرا سلیمانی فرد از جیرفت کرمان 6 بانویی هستندکه در مدرسه شبانه روزی قرآن خواهران درمدت 9 تا 10ماه حافظ کل قرآن شدند
.
مدیرعاملموسسهفرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان، افزود:منصوره رجبی مربیگری اصلی دوره شبانه روزی نهج البلاغه و زینب رجبی‌فر مربی‌گری اصلی دوره شبانه‌روزی قرآن خواهران را عهده‌دار بودند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، با اشاره به اینکه وی درس اخلاق قرآن آموزان ورهپویان علوی و منصوره رجبی مربی کلاس امام شناسی را بر عهده داشتنداظهارداشت: محمدحسین حسن زاده و قاسم خدایاری مربی‌گری اصلی مدرسه شبانه روزی قرآن ونهج البلاغه برادران، مصطفی اصفهانیان آموزش تجوید و حجت الاسلام رمضانی درس تفسیر را برعهده داشتند.

وی در پایان افزود: ثبت نام رسمی مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه کاشان برای چهارمین سال پیاپیازاردیبهشت ماه 95 آغاز وعلاقه مندان آشنایی به معارف قرآن واهل بیت علیهم السلام از سراسر کشور می توانند با ارسال عدد «4» به سامانه پیامکی به شماره « 500024800 » ثبت نامخودرا انجام دهند.

شایان ذکراست:موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان اولین موسسه ای است که درکشور حفظ یکساله دو کتاب قرآن ونهج البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه روزی درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درتربیت 10میلیون نفرحافظ قرآن کریم وهمچنین تاکیدات ایشان درخصوص کتاب نهج البلاغه برگزار می کند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.