سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه بندی خوابگاه دانشگاه های علوم پزشکی از تابستان آغاز می شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از رتبه بندی 400 دانشگاه در سطح کشور خبر داد و گفت: رتبه بندی خوابگاه دانشگاه های علوم پزشکی از تابستان آغاز می شود.

جلال نژادجواد مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص رتبه بندی خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوع اعتبار سنجی و رتبه دهی خوابگاه های دانشگاه ها ی دانشجویی از سال 94 شروع شد و برای اولین بار توجه به حوزه رفاهی و معیشتی دانشجویان  در بخش خوابگاهی انجام شد.

وی افزود: به شکل استاندارد و برنامه ریزی شده خوابگاه ها را در محورهای مختلف مورد سنجش و رتبه بندی قرار می دهیم که به دسترسی آنلاین به اطلاعات خوابگاه ها کمک می کند و اولویت مداخله را درخوابگاه ها مشخص می کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از استاندارد خوابگاه مطلوب درسال94 ادامه داد: در این رونمایی شاخص های خوابگاه مطلوب را مشخص کردیم و براساس آن رتبه بندی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: مسئله رتبه بندی خوابگاه ها به افزایش کیفیت زندگی دانشجویان و به مدیران در رفع مشکلات خوابگاه ها کمک می کند.

نژاد جواد عنوان کرد: امیدوارم این برنامه در تابستان امسال اجرایی شود و حدود 400 خوابگاه دانشجویی در سطح کشور رتبه بندی شوند.

وی در خصوص سطح کمی و کیفی دانشگاه ها گفت:  در کنار خوابگاه هایی که کیفیت آن در حد هتل سه ستاره است خوابگاه هایی هستند که باید خراب و از نو ساخته شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص محورهای سنجش خوابگاه ها بیان کرد: خوابگاه ها براساس موضوع شهرسازی، نیروی انسانی ، تاسیسات ، عمران، سرانه فضای فیزیکی، دسترسی به خدمات ، بحث فرهنگی و تربیت بدنی و همچنین بحث معماریی در قابلیت طراحی خوابگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه خوابگاه های استاندارد باید به صورت سویت ساخته شود، افزود: دانشگاه ها هر ساله در فصل تابستان نسبت به تجهیز و تعمیر خوابگاه ها اقدام می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.