سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تقاضای تسهیلات برای 700 واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تا به امروز 700 واحد تولیدی با مراجعه به سایت و سامانه بهین‌یاب برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی ثبت‌نام کرده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سخاوت خیرخواه با اشاره به آغاز فرآیند شناسائی، راه‌اندازی و خروج واحدهای تولیدی از رکود از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری اظهار داشت: مشمولان این تسهیلات عمدتا صنایع تولیدی کوچک و متوسط دارای بازار فروش مناسب هستند که می‌توانند با دریافت نقدینگی واحدهای خود را فعال و راه‌اندازی کنند.
وی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده در استان و هدایت واحدهای تولیدی جهت ثبت‌نام در سامانه بهین یاب ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضی و تشکیل پرونده، کمیته بررسی متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین نماینده تام الاختیار بانک‌های عامل نسبت به بررسی میزان درخواست تسهیلات اقدام و نهایتا پرونده برای تایید نهائی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال می‌شود.
خیرخواه گفت: کمیته بررسی به صورت یک روز در میان تشکیل جلسه داده تا در سریعترین زمان ممکن پرونده همه متقاضیان مورد بررسی و کارشناسی لازم قرار گیرد.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این کارگروه گفت: ظرفیت این کارگروه در کاهش و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بسیار مناسب است.
وی ادامه داد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی معوقات بانکی مباحث مالیاتی بیمه‌ای و منابع طبیعی و محیط زیست است که با وجود همراهی دستگاه‌های دولتی در کمترین زمان ممکن به رفع این مشکلات اقدام می‌کنیم.
خیرخواه با اعلام آمار به تشریح اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال 95 در 13 جلسه کارگروه 55 پرونده تشکیل و برای حل و رفع موانع سر راه این واحدها 44 مصوبه به دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها ابلاغ شد که نهایتا به صورت مستمر پیگیر حسن انجام این مصوبه‌ها هستیم.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.