سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

ورود پیکر شهید مکیان به فرودگاه آبادان بعد از ظهر

پیکر شهید مدافع حرم «احمد مکیان»بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه آبادان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جانشین فرمانده سپاه ناحیه آبادان گفت: پیکر مطهر شهید مدافع حرم «احمد مکیان» در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز وارد فرودگاه آبادان می شود.

سرگرد عبدالحسین بعنونی نژاد در جلسه هماهنگی استقبال از پیکر شهید افزود: پیکر شهید پس از ورود و استقبال رسمی به سردخانه بهشت رضا(ع) آبادان منتقل می شود.

وی گفت: راس ساعت ۲۲ امشب آئین وداع با شهید در محل مسجد امام رضا(ع) واقع در ایستگاه ۶ ذوالفقاری با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آبادان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، آئین تششیع پیکر شهید «احمد مکیان» فردا یکشنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از محل مصلی نماز جمعه آبادان به سمت مجسد علی ابن ابی طالب واقع در خیابان یک احمد آباد برگزار می شود.بنا بر تقاضای مسئولان و مردم ماهشهر برای استقبال و وداع با این شهید مدافع حرم، پیکر شهید پس از آبادان به ماهشهر و سپس به تهران منتقل می شود.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس خرمشهر نیز در این جلسه گفت: شهید مکیان سومین شهید آبادانی مدافع حرم بود که به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سرهنگ ثامر چنعانی افزود: مقاومت، شهادت طلبی، غیرت، وحدت، همبستگی و صبوری مردم قهرمان آبادان از دوران هشت سال دفاع مقدس درست زمانی که شهر به محاصره دشمن بعثی درآمده بود تا به امروز همچنان پرشور ادامه داشته و دارد، که شهید مکیان نمونه بارزی از این شهادت طلبی است.

وی گفت: شهید احمد مکیان جوانی است که با انگیزه و فکر خویش راهش را انتخاب کرد و در این مسیر به درستی گام نهاد، اگر دفاع جانانه این عزیزان نبود، امنیت و آرامش امروز را نداشتیم، اتفاقات زیادی در سوریه در حال رخ دادن است که نقش ایران اسلامی در این میان بی بدیل و بی نظیر است.

شهید احمد مکیان فرزند ارشد حاج آقا شیخ مجید مکیان است که در شهر قم به دنیا آمده و در خانواده ای مومن و ولایتمدار درس شهادت آموخت، پدر وی از روحانیون سرشناس شهرستان آبادان و فرمانده پایگاه حوزه بقیه الله است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.