سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

متقاضیان جهش تحصیلی تا پایان خردادماه فرصت ثبت نام دارند

کسانی که متقاضی جهشی درس خواندن هستند، تا پایان خردادماه فرصت ثبت نام در طرح سنجش سلامت را دارند.

به گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مسلم امیری گفت: این ثبت نام توسط مدیران مدارس و در مدارس انجام می‌شود.

امیری افزود: متقاضیان جهش تحصیلی پس از ثبت نام برای ارزیابی تخصصی به پایگاه‌های تخصصی تست هوش ارجاع داده می‌شوند و در صورتی که صلاحیت هوشی لازم را احراز کنند، باید در امتحانات شهریور ماه شرکت کرده و در صورت کسب موفقیت جهش تحصیلیخواهند داشت.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه شرط لازم برای جهش تحصیلی را کسب نمره خیلی خوب در همه دروس در آن سال و در تمامی سال‌های تحصیل دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزانی هم که پس از از احراز صلاحیت هوشی در امتحانات خاص جهشی که در شهریور ماه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، تنها در صورت کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس می‌توانند جهش تحصیلی داشته باشند.

به گفته وی دانش‌آموزان پایه‌های دوم، سوم و چهارم ابتدایی می‌توانند متقاضی جهش تحصیلی شوند و برای سال تحصیلی پیش رو یک پایه به جلو جهش کنند.

امیری با تاکید بر اینکه اغلب دانش‌آموزانی که جهش تحصیلی داشته‌اند با افت تحصیلی در دوران‌های بعدی تحصیل خود مواجه شده‌اند، گفت: به غیر از موارد استثناء شاهد موفقیت این نوع از دانش‌آموزان نبوده‌ایم.

به گفته وی در سال گذشته 314 دانش‌آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.