سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

راه‌اندازی نخستین پایگاه غربالگری ناهنجاری در خراسان شمالی

نخستین پایگاه غربالگری ناهنجاری در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان گفت : نخستین و مجهزترین پایگاه غربالگری ناهنجاری‌های اصلاحی و راست‌قامتی برای دانش آموزان استان راه‌اندازی می شود.

بهرام سلیمانیان بابیان اینکه این پایگاه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‌شود افزود : مجوز این پایگاه از استانداری دریافت و اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی این پایگاه در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت : تاکنون در استان برای مشکلات راست قامتی، پایگاه و تجهیزات غربالگری وجود نداشته و این پایگاه برای شناسایی و پیگیری ناهنجاری‌های قامتی دانش آموزان راه‌اندازی می‌شود.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان امسال نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل توجه ویژه دولت تدبیر و امید و طرح تحول سلامت و با ورود مقام معظم رهبری به بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر و تسلط دانش آموزان بر خود مراقبتی، این نمایشگاه می‌تواند یک عامل بازدارنده در دانش آموزان از مصرف مواد مخدر باشدگفت : برای برپایی این نمایشگاه اعتباری افزون بر ۲۰ میلیون تومان از طرف شورای مبارزه با مواد مخدر استان لحاظ شده است.

سلیمانیان افزود : همچنین پایگاه سنجش سلامت برای سنجش شنوایی، بینایی و رشد جسمی دانش آموزان و آگاه کردن خانواده‌ها و بررسی مشکلات دانش آموزان تا پایان امسال دایر می‌شود.

این پایگاه با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش پرورش و وزارت خانه آموزش پرورش کشور اجرا می‌شود که اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی آن نیاز است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.