سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

برگزاری نشست جوانان با محوریت اشتغال در ارومیه

نشست جوانان و مسئولین با محوریت اشتغال جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  در این نشست که با حضور نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان، نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار، هوشنگ عطاپور مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر خداویسی استاد اقتصاد دانشگاه های کشور و جمعی از جوانان و فرهیختگان برگزار شد.

نادر قاضی پور در ابتدای این نشست گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه اشتغال جوانان با تکیه به بیانات رهبر انقلاب قانونی را مبنی بر عدم استخدام بازنشستگان در دستگاه های اداری وضع کرد ولی متاسفانه آنها در دستگاه های دیگری چون بانک ها، موسسات انتظامی و ... اشتغال یافتند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بعنوان نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آماده تصویب طرح های مختلف در حوزه جوانان بویژه اشتغال هستیم.

صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال است و در این زمینه سازمان ها و ارگان های ذیربط در حال تلاش برای افزایش اشتغال در بین جوانان و در نتیجه افزایش شادی و نشاط در خانواده ها هستند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی بیش از 60هزار کارمند دولتی وجود دارد که بیش از 60درصد آنها در آموزش و پرورش اشتغال دارند ضمن اینکه مشکل بکارگیری نیروها در این دستگاه مربوط به حوزه اعتباری است.

صفرزاده گفت : واحدهای صنعتی غیرفعال و توسعه شهرک های صنعتی و پارک های علم و فناوری را در دستور کار قرار دهیم، بسیاری از مشکلات موجود جوانان و فارغ التحصیلان استان حل می شود.

وی اظهار کرد: نبود برنامه ریزی در ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار موجب شده شاهد وجود هزاران فارغ التحصیل بیکار در سطح جامعه باشیم.

صفرزاده بیان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی نیاز به عزم جمعی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان دارد.

وی ادامه داد: امروزه مشکل اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مهم کشور است که امیدواریم نمایندگان مجلس در تصویب اعتبارات جهت تامین پاداش های بازنشستگی و اخذ مجوز استخدام به منظور ورود هر چه سریع تر نیروهای انسانی جوان چاره ای بیندیشند.

صفرزاده گفت: بهره مندی از توانمندی های سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی نیز می تواند کمک حال دولت در حل مشکل بیکاری باشد.

وی افزود: بهره برداری از فرودگاه بین المللی منطقه تجاری ماکو و ایجاد مجتمع گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی جهت صدور به بازار روسیه از دیگر راهکارهای مناسب جهت ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری استان است.

عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بیکاری و اشتغال جوانان از جمله مواردی می باشد که امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های روز کشور تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: عدم استفاده از نیروهای متخصص ورزشی در پست های این اداره کل موجب بروز مشکلات فراوانی در روند امور ورزش استان شده است.

چمن گلی بیان کرد: هم اکنون 73 پست خالی در اداره کل ورزش و جوانان استان وجود دارد که در صدد جذب و به کارگیری افراد متخصص و کاربلد از طریق آزمون استخدامی هستیم.

وی افزود: استاندار آذربایجان غربی حمایت قابل قبولی از حوزه ورزش و جوانان استان انجام می دهد و در اجرای برنامه های جاری کمک شایانی به بخش ورزش می کند.

تاکنون 14 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه دولتی مرتبط با حوزه جوانان در محل سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شده اما از 65 طرح مصوب در این ستاد، فقط 30 مصوبه به اجرا در آمده است که این امر نشان از ضعف عملکرد سازمان ها و بی توجهی آنها در رفع مشکلات جوانان است.

مقرر شده است پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان 25 خرداد ماه جاری در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شود.

وظیفه کنونی اداره کل ورزش و جوانان نظارت و رصد تمامی برنامه های ورزشی و امور جوانان سایر ارگانها می باشد و موفقیت در این امر منوط بر همکاری و تعامل تنگاتنگ آنها با این اداره کل است.

پس از ادغام دو سازمان ملی جوانان و ترتیب بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان بستر کار برای فعالیت سمن ها کم رنگ تر شده است که امید می رود تلاش مسئولان معطوف به ایجاد بستری مناسب جهت گسترش عرصه تلاش و فعالیتی دوباره برای سمن های مردم نهاد جوانان باشد.

جمعیت آذربایجان غربی سه میلیون و 322 هزار نفر است که یک سوم آن را جوانان بین 15 تا 29 سال تشکیل می دهند. در ادامه این نشست تعدادی از جوانان با بیان دیدگاه ها و نظرات خود خواستار بهبود فضای کسب و کار در بخش خصوصی ، تعامل بیشتر ارگان ها ، بانک ها و دستگاه های اجرایی برای فعال تر شدن بخش خصوصی بویژه جوان در حوزه کسب و کار شدند. معاون استاندار: مشکل اشتغال در آذربایجان غربی با جذب سرمایه گذار قابل حل است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.