سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله مهره عربستان در لبنان به حزب الله و ایران

رئیس جریان المستقبل لبنان همسو با عربستان به حزب الله لبنان و ایران حمله کرد و مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عرب منطقه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان که از حمایت گسترده عربستان برخوردار است، با اتهام زنی و حمله به حزب الله لبنان و ایران گفت: "حزب الله خود را وارد جنگی دیوانه وار در سوریه به درخواست ایران برای دفاع از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برابر مردمش کرده است و در امور داخلی یمن و بحرین و عراق دخالت می کند و مانع به حد نصاب رسیدن پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می شود".
 
او با فرافکنی افزود: "این وضعیت باعث شده تا لبنان صدها کشته و هزاران زخمی بدهد و کشور ما را در مقابل اجماع عربی قرار داده است و این امر خود را در کاهش شمار گردشگران و سرمایه گذاران نشان داده است".
 
سعد حریری همچنین مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد و گفت: "این وضعیت کنونی ما موقت است زیرا اکثر لبنانی ها از همه طوایف به عربیت و اجماع عربی خود پایبند هستند و دخالت ایران درهر یک از کشورهای عربی را نمی پذیرند و این امر را که ایران از آنها به عنوان هیزم آتش سوریه و فتنه های متحرک استفاده کند، نمی پذیرند؛ هرچند که مخالفت برخی از آنها با سکوت است".
 
او مدعی شد: متاسفانه لبنان هزینه دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود و درگیر کردن آن با جنگ‌های خارج از خاکش را می‌پردازد.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.