سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ایجاد صنایع تبدیلی راهکار حل مشکلات کشاورزان دزفول است

امام جمعه دزفول با تاکید بر حل مشکلات کشاورزان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات کشاورزان دزفولی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول با گرامیداشت سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و روز جهاد کشاورزی افزود:کشاورزی جایگاه ویژه ای برای کشور و اقتصاد کشور دارد، و شهرستان دزفول با دارا بودن اقلیم، آب و خاک مناسب سهم عمده ای در تولیدات کشاورزی دارد.

وی گفت: صنایع تبدیلی باید در کنار باغات و مزارع کشاورزان راه اندازی شود تا کشاورزان نگران بازار فروش محصولات تولیدی نباشند و بدون دغدغه به تولید بپردازند.

امام جمعه دزفول اظهار کرد:اگر شرکت های بسته بندی محصولات کشاورزی فعال شوند و کشاورز احساس کند پشتوانه دارد بهتر می تواند به تولید داخلی فکر کند و مجبور نیست محصول خود را به دلیل بی بازاری روی زمین رها کند.

خطیب جمعه دزفول گفت:بهترین محصولات و موقعیت را برای صادرات داریم ولی به دلیل بی برنامگی صادراتی صورت نمی گیرد لذا باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریت صادرات کشاورزان را امیدوار به تولید بیشتر کرد تا اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود.

وی افزود: فرصت های بی شماری در کشور وجود دارد که مغفول مانده اند و مسئولان باید از این فرصت ها استفاده کنند و اقتصاد را دگرگون کنند و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح رکود اقتصادی را به رونق اقتصادی تبدیل کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت:دستگاه ها و نهادهای مختلف باید بدانند چه سهمی در تحقق شعار امسال دارند و برنامه ریزی خود را عملی کنند.

وی افزود: نظریه پردازی و واقعیت نگری خوب است ولی باید در کنار نظریات ارائه شده در جهت عملی کردن شعارها نیز تلاش کرد تا مشکلات حل شوند.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه دزفول به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: معظم له در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شاخصه های انقلابی بودن را برشمرده و ایشان را یک مومن و متعبد انقلابی معرفی کردند که این شاخصه ها باید تبیین شوند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه ذات آمریکا دشمنی با اسلام و ایران است اظهارکرد: اعتماد به آمریکا به مثابه سیلی خوردن از اوست و نباید از آرمان های انقلاب و اصول انقلاب تخطی کرد.

وی افزود:برخی افراد امام خمینی (ره) را بزرگ و محترم شمرده ولی به فکر و اندیشه ایشان کاری ندارند درحالی که باید فکر و اندیشه امام راحل(ره) را تبیین کرد و وصیت نامه ایشان را نقشه راه انقلاب قرار داد.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه پیروزی تیم ملی والیبال و راهیابی به المپیک را تبریک گفت و گفت: حمایت از ورزش باید به عنوان یک فرصت فرهنگی مدنظر باشد ضمن اینکه ورزش بانوان با رعایت موازین شرعی قابل تقدیر است و هیچ عرصه ای با رعایت حجاب و عفاف برای بانوان بسته نیست.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و جوانمردی در ورزش اظهارکرد:شهرستان دزفول هفته گذشته چهارمین شهید مدافع حرم خود شهید محمد زلقی را تقدیم کرد که از ایل افتخارآفرین بختیاری است.

وی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: مسلمانان باید نهایت استفاده از این ماه پر برکت را داشته باشند و به ایمان خود بیفزایند.

وی به دیدار نمایندگان مجلس دهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود:در تولید نوعی ولنگاری و بی تفاوتی به چشم می خورد زیرا در تولید کالای مفید و جلوگیری از تولید کالای غیرمفید تلاش نشده و مسئولان و مردم باید به این هشدار توجه کنند.

وی همچنین سالروز شهادت مجاهدان اسلام بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد از اعضای موتلفه اسلامی که در اقدامی انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه معلون را در سال 1343 شمسی ترور کردند، گرامی داشت.

امام جمعه دزفول همچنین سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بزرگ بانوی اسلام را گرامیداشت و گفت:در حق این بانوی بزرگ کم لطفی شده و باید مراسمات روضه خوانی ویژه این بانوی اسلام برگزار شود.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، دزفول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.