سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش مسئول اصلی نظارت بر پیش دبستانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: مسئول اصلی نظارت بر پیش دبستانی ها وزارت آموزش و پرورش است در حالی که مهدکودک ها توسط مراکز بهزیستی اداره می شوند.

فریبرز حمیدی معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پوشش مقطع پیش دبستانی و مهدکودک گفت: براساس قانونی که مجلس مصوب کرده دوره پیش‌دبستانی در 2 دوره برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های پیش‌دبستانی در سنین 4 تا 5 سال و 5 تا 6 سال در نظر گرفته شده که در این 2 دوره برنامه‌هایی متناسب با سن کودک آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران عنوان کرد: دوره‌های پیش دبستانی توسط وزارت آموزش و پرورش طرح ریزی و ارزیابی شده تا مراحل اجرای آن در مدارس پیش‌دبستانی عملیاتی شود.

حمیدی اظهار کرد:. برخلاف دوره پیش‌دبستانی که آموزش و پرورش مسئول اجرای آن است دوره مهدکودک که سنین تولد و شیرخوارگی افراد را در بر می‌گیرد توسط مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجودی که مهدکودک‌ها تحت پوشش آموزش و پرورش قرار ندارند اما هماهنگی‌ها بین مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش انجام می‌شود تا هر 2 نهاد از وظایف و عملکرد یکدیگر آگاه شوند.

حمیدی بیان کرد: با توجه به هماهنگی که بین این 2 نهاد صورت می‌گیرد وضعیت پرورش کودک با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.