سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درس اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی؛

خدا در ماه مبارک رمضان هر گره کوری را باز می‌کند

از ماه رمضان غفلت نكنيد! از نظر عظمت اين ماه آن‏قدر بالا است که همه اوليای خدا راجع‏ به آن سفارش كرده‏‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در خصوص سفارش به دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود:

 «خیلی سفارش شده است که در این ماه زیاد دعا کنید. مثلاً راجع‏ به قرآن صاعد در روايات داريم که علي(ع) می‏‌فرمايد: «عَلَيْكُمْ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ بِكَثْرَةِ الِاسْتِغْفَارِ وَ الدُّعَاءِ»؛[5] در ماه رمضان زیاد دعا و استغفار کنید. يا در آن خطبه‌‏ای كه پيغمبراكرم قبل از ماه مبارك رمضان خواندند، آمده که حضرت فرمودند: «دُعَاؤُكُمْ فِيهِ مُسْتَجَابٌ»؛[6] همين تعبيری بود كه من الآن كردم، كه در ماه مبارك رمضان حجابی در كار نيست و تمام حجب برطرف می‌شود.»

خدا در ماه مبارک رمضان هر گره کوری را باز می‌کند!

«اينكه گفتم: بررسی دعاهای ما در این ماه، هيچ معطّلی ندارد، برای همین است؛ تسريع در اجابت هم بعد از آن مطرح است. اگر من اين تعبير را عرض كنم، تعبير ساده و پائينی است ولي خوب است، عبد، هر گره كوری كه داشته باشد، در ماه مبارك رمضان با ربّ خود در ميان بگذارد، آن را باز می‌كند.»

ماه رمضان، ماهِ باز شدن درهای آسمان‌ها!

«ما در روايات داريم كه شب اول ماه مبارك رمضان، درهای آسمان‏ها باز مي‏شود و تا آخرين شب‏ ماه مبارك رمضان بسته نمی‌شود. ما در این زمینه روايات متعدّدی داريم. اين اشاره به همين معنا است که حجب برطرف می‌شود و كنار مي‏رود. حالا ممكن است این تعبير کوتاه باشد؛ ولی گویا این‏طور است که من نشسته‌‏ام و دارم با خدای خود حرف مي‏زنم، او هم حاضر است و دارد به حرف‏های من گوش می‌کند. اگر من او را نمی‌بينم، او من را مي‏بيند. اگر من حرف‌های او را نمي‏شنوم، او حرف‌های مرا می‌شنود. چه‏بسا من نتوانم دردهای خودم را درست بگويم، ولي او بهتر از من بداند.
پس از ماه رمضان غفلت نكنيد! از نظر عظمت اين ماه آن‏قدر بالا است که همه اوليای خدا راجع‏ به آن سفارش كرده‏‌اند.»




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
به نظر من مهمترین فرق میان مردم و علما اینه که علما بهترین و دقیقترین قضاوتها را در مورد شکایتهای مردم دارند و برای همین هر جا میرن مردم نمیذارن برن