سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در گتوند

همایش طلایه داران تبلیغ با هدف تبیین سیاست‌ها و ماموریت مبلغان ماه رمضان با حضور امام جمعه گتوند در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امام جمعه گتوند با اظهار تاسف از نفوذ شبکه های ماهواره ای حتی در دور افتاده ترین مناطق کشور و اینکه در عصر دیجیتال و ارتباطات جامعه گرفتار انحراف شده گفت: روحانیون و طلاب می‌توانند از این ظرفیت برای تبلیغ دین و پاسخ‌گویی به سئوالات و شبهات جوانان استفاده کنند و با تبیین درست احکام دینی نسل جدید را از خطرهایی که به صورت تهاجم فرهنگی در ماهواره ها گسترش یافته، آگاه سازند.

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود جامعه خواستار نقش آفرینی بیش تر مبلغان مذهبی در تبیین معارف اسلامی و شناساندن آموزه های نورانی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت همچنین تبیین خطرات بروز آسیب‌های اجتماعی در مجالس شد.
وی در خصوص پاسخگویی طلاب به شبهات دینی افزود: طلاب باید علم پاسخ دادن به شبهات را داشته باشند و مهارت سخنوری و شیوه بیان را نیز بیاموزند.

امام جمعه گتوند در پایان با اعلام اینکه ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه علمیه خواهران و برادران در مهرماه سال جاری آغاز می شود بر تبلیغ و تشویق مردم نسبت به ثبت نام در حوزه علمیه شهرستان گتوند تاکید کرد.

حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند با اشاره به نقش مهم روحانیون ومبلغان در جامعه اظهار کرد: شبکه هایی که صدها سال بار تبلیغ رابه دوش کشیده اند در مناطق صعب العبور با همت بالایشان بهترین امر تبلیغ را انجام داده اند و با گذشت صدها سال هیچ سامانه تبلیغی به قدرت تبلیغ آن ها نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه همایش با هدف آشنایی روحانیان اعزامی با مباحث روز و آمادگی برای تبلیغ برگزار خواهد شد بیان داشت: لازم است بعضی از اطلاعات را به روز رسانی کرد تا در برابر سئوالات و شبهات دینی پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام جمال سازماندهی مبلغان جهت اعزام به مناطق مختلف شهری و روستایی، تشریح نقش و جایگاه مبلغان در ایجاد فضای معنوی رمضان را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

شهرستان گتوند از شهرهای مذهبی خوزستان با 74 هزار نفر جمعیت در شمال این استان واقع شده است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.