سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

لنگرکوه شهیون در آتش سوخت

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول از آتش گرفتن بخشی از مراتع کوه لنگر در بخش شهیون این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی گفت: حادثه آتش سوزی حوالی ساعت 16:30 دقیقه روز چهارشنبه گزارش شده و در پی آن ماموران منابع طبیعی و محیط زیست دزفول به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در پی این آتش سوزی که هنوز میزان خسارت آن هنوز مشخص نشده اهالی محلی و نیز بسیج در کنار سایر دستگاه های ذیربط وارد عمل شده اند تا آتش را مهار کنند.

هوشنگ عبداللهی بخشدار شهیون دزفول بیان کرد: این آتش سوزی در بخشی از مراتع کوه لنگر در پشت روستای لیوس گزارش شده و طبق اطلاع اولیه بخشی از علفزار منطقه در لنگرکوه آتش گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه تا رسیدن ماموران منابع طبیعی و محیط زیست به منطقه، اهالی محلی و نیز بسیج برای مهار آتش سوزی وارد عمل شده اند.

عبداللهی تصریح کرد: از روستای لیوس در 73 کیلومتری دزفول تا محل آتش سوزی در کوه لنگر حدود 2 ساعت باید پیاده روی کرد.

بخشدار شهیون افزود: احتمال اینکه این آتش سوزی به دلیل سهل انگاری چند نفر کوهنورد اتفاق افتاده باشد وجود دارد اما این موضوع هنوز قطعی نشده اما در دست بررسی و پیگیری است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در پی این آتش سوزی تمام امکانات بخش شهیون برای مهار آتش و جلوگیری از خسارت به مراتع بسیج شده و وارد عمل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تا لحظه مخابره خبر دود ناشی از این آتش سوزی همچنان منطقه را فرا گرفته است.

روستای لیوس در 73 کیلومتری شهر دزفول در بخش شهیون و در دامنه کوه لنگر واقع شده است.
بخش کوهستانی شهیون دزفول با 2 هزار و 890 کیلومتر مربع وسعت، 5 دهستان و 372 واحد تقسیمات کشوری در شمال دزفول در استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.