سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش علامه بلادی در خیزش مردم جنوب علیه استعمار

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: علامه بلادی نقش ویژه‌ای در خیزش مردم جنوب علیه استعمار ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی روز چهارشنبه در شصت و ششمین بزرگداشت علامه بلادی در بوشهر گفت: این شخصیت برجسته دینی و علمی بوشهر همواره در جبهه جنوب ایران و کرانه خلیج فارس مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: علامه بلادی روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را از سید جمال الدین اسد آبادی الهام گرفته بود که با بیان عالمانه خود آن را در جنوب ترویج کرد.

جمالی اظهار داشت: وی به عنوان مجاهد استعمارستیز جنوب ایران، جبهه مردمی بوشهر علیه مستکبران خارجی در دوران حکومت رضا شاه پهلوی را تشکیل داد.

وی گفت: علامه بلادی بوشهری عالمی باتقوا و شخصیتی کم نظیر در زمان خود بود که علاوه بر تسلط به چند زبان دنیا، در زمینه‌های مختلف علمی مانند طب و نجوم فعالیت داشت و ۸۰ اثر فاخر در عرصه بین المللی و جهان اسلام تالیف کرده است.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱ به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه‌ها و تلگراف‌های ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

انتهای پیام/م

علامه بلادی درخیزش مردم جنوب علیه استعمار نقش ویژه داشت

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.