سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

تفسیر قرآن کریم در منابر ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در منابر ماه مبارک رمضان باید برای عموم مردم تفسیر روان قرآن کریم به مردم ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ قرآن کریم کتابی است که عهده‌دار هدایت مردم بوده و باید مردم نسبت به آن درک دقیقی داشته باشند. 

در ماه مبارک رمضان در ادامه بحث تفسیری ماه مبارک رمضان سال گذشته، تفسیر ادامه این سوره از آیه 45 به بعد را دنبال خواهیم کرد

حجت الاسلام و المسلمین آیت الله رفیعی استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این قرآن برای عموم مردم نازل شده و خداوند این کتاب آسمانی را برای همگان نازل کرده است.

وی افزود: برخی مانند داروین به تکامل اعتقاد دارند و برخی به ثبات انواع موجودات معتقد هستند و در این خصوص کتاب‌های بسیاری نوشته شده است

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:‌ آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله سبحانی این نظریات را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و کتاب‌های بسیاری در خصوص خلقت موجودات و پیداش حیات نوشته شده و قرآن کریم نیز اشارات علمی به این بحث داشته است.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: انکار خدا و معاد در دنیا دیگر هیچ جایی نداردرفیعی با بیان اینکه پیام آیه 45 سوره نور خداشناسی و توحید است، گفت: خطبه‌های امیرالمومنین و ادعیه برای این است که بشر موحد باشد و همه انبیا آمدند که مردم بنده خدا باشند و او را همه کاره بدانند

در پایان ادامه داد: عقل، دین و حیات امتیاز انسان نسبت به دیگر موجودات است؛ اگر کسی که دین و حیا ندارد و از عقل خود برای خداشناسی استفاده نمی‌کند از حیوان پست‌تر است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.