سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

پوشش تحصیلی 99.57 درصدی دانش آموزان ابتدایی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از پوشش تحصیلی 99.57 درصدی دانش آموزان ابتدایی استان در سال تحصیلی 95-94 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی در نشست خبری، با بیان پوشش تحصیلی 99.57 درصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری، گفت: میانگین کشوری در این زمینه 98.45 درصد است.

وی افزود: طی سال تحصیلی 95-94 پوشش تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول در سطح استان هم به 94 درصد و متوسطه دوم به 83.94 درصد رسید.

امیدی یادآور شد: در مقطع ابتدایی به دلیل در دسترس نبودن خانواده ها و مهاجرت، پوشش 100 درصدی تحصیلی محقق نشده است و در مقطع متوسطه نیز به دلیل ازدواج، مسائل فرهنگی و همچنین ضعف بنیه مالی خانواده ها، برخی دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل می شوند.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها 38 درصد از نوآموزان پیش دبستانی تحت پوشش آموزش و پرورش بودند که این رقم در سال تحصیلی 95-94 به 55.3 درصد افزایش یافت.

امیدی گفت: در مناطقی که امکان حضور نوآموزان به دلیل کمبود امکانات و مشکلات مالی در مراکز پیش دبستانی وجود ندارد، از اعتبارات دولتی برای جذب آنان به آموزش هزینه می شود.

وی، همچنین از هوشمندسازی 200 کلاس درس استان در سال جاری خبر داد، و افزود: در حال حاضر، از مجموع 9 هزار و 524 کلاس درس در استان، 800 کلاس هوشمندسازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه برای هوشمندسازی هر کلاس درس بیش از 50 میلیون ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: امسال در صورت تأمین اعتبار، 200 کلاس درس دیگر در مناطق آموزشی 17 گانه استان هوشمندسازی می شود.

امیدی اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و 655 مدرسه در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد 700 آموزشگاه نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: با توجه به تخریبی بودن 100 مدرسه در مناطق مختلف استان، در حال حاضر 100 مدرسه جدید نیز مورد نیاز است. 

امیدی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، اجرای طرح های عمرانی آموزش و پرورش استان از جمله تجهیز مدارس، ساخت و ساز و مقاوم سازی واحدهای آموزشی نیازمند کمک خیران است.

وی در ادامه، از آغاز زمان ثبت نام مدارس ابتدایی و متوسطه خبر داد و افزود: در زمان ثبت نام دریافت هر گونه وجه نقد به غیر از هزینه کتاب و بیمه ممنوع است و خانواده ها در صورت دریافت وجه بیشتر از هزینه های اعلام شده، موارد را به آموزش و پرورش استان اعلام کنند.

امیدی، با بیان کمبود سرانه اعتبار دانش آموزی اضافه کرد: دریافت کمک های مردمی برای مدارس، بر اساس اعلام خانواده ها، بعد از زمان ثبت نام و در طول سال تحصیلی است و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 180هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل بودند که پیش بینی می شود امسال این تعداد، با 5 هزار نفر افزایش، به 185 هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، همچنین از پیش بینی برپایی 350 پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی 38 هزار دانش آموز در مناطق آموزشی 17 گانه این استان خبر داد.

امیدی افزود: در این پایگاه ها آموزش های علمی، معرفتی، بصيرتی، فرهنگی، هنری، مهارت های خدماتی، مهارت های اقتصادی و اشتغال زايی، تربيت بدنی و سلامت ارائه خواهد شد.

وی، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، افزود: ثبت نام همکاران فرهنگی ار طریق سامانه مربوطه از 10 خردادماه جاری آغاز و تا 14 تیر ادامه دارد.

امیدی، با بیان این که در سال گذشته 36 درصد تقاضاهای نقل و انتقال فرهنگیان استان انجام شد، اضافه کرد: امسال 700 فرهنگی استان به افتخار بازنشستگی نایل و فقط 421 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جایگزین این نیروها در آموزش و پرورش استان می شوند.

وی، از رتبه بندی 72 درصد معلمان در سطح استان هم خبر داد و گفت: در سال گذشته 14 هزار و 400 نفر از معلمان استان رتبه بندی شدند و حلقه‌های تکمیلی این طرح در سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری درخصوص اجرای پروژه مهر در تابستان امسال نیز گفت: سازماندهی و ساماندهی فرهنگیان، طرح اوقات فراغت، بهسازی و مقاوم سازی مدارس، و برگزاری دوره های آموزشی برای فرهنگیان از برنامه های این پروژه است.

امیدی در ادامه، با اشاره به کمبودهای مالی سال گذشته گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان با وجود این کمبودها، پیشرفت قابل توجهی در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی داشته است.

وی افزود: این اداره کل، علاوه بر کسب عنوان دستگاه برتر استانی در زمینه اقامه نماز، حائز رتبه های برتر کشوری در برگزاری آیین های 13 آبان و دهه فجر شد و از سوی وزارتخانه مورد تجلیل قرار گرفت.

امیدی اضافه کرد: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی 95-94 رتبه اول کشوری پرسش مهر و سرود همگانی، رتبه برتر در زمینه کتابخوانی، رتبه برتر جشنواره فیلم رشد، رتبه اول در مسابقات کار آفرینی هنرستان های کشور و رتبه ششم کشوری در زمینه جذب بیسوادان را نیز به دست آورد.

وی، با اشاره به راهیابی 37 دانش آموز تیزهوش استان به مرحله دوم هجدهمین دوره مسابقات ریاضی تایلند، اظهار داشت: 3 دانش آموز تیزهوش استان هم موفق به کسب مقام اول مسابقات شهر ریاضی در دانشگاه فردوسی مشهد شدند.

امیدی، به برگزاری جشنواره ملی خیرین مدرسه ساز استان در دی ماه سال گذشته در تهران هم اشاره و اضافه کرد: این جشنواره نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.