سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

ایجاد 4 مرکز رشد در دانشگاه‌های لرستان

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از راه اندازی چهار مرکز رشد در دانشگاههای این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛محمود رضا شاکرمی در جلسه راه اندازی مرکز رشد واحد های فناور شهرستان الیگودرز اظهار داشت: هدف ما تعامل گسترده و سازنده بین دو حوزه دانشگاه و صنعت در راستای ارتقاء سطح فناوری و نوآوری در سالی که مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند بوده و در این زمینه گام های خوبی را در سالجاری برداشته ایم.
 
وی با بیان اینکه برای راه اندازی مرکز رشد شماره ۲ شهرستان خرم­ آباد در محل دانشگاه لرستان با این دانشگاه به تفاهم رسیده ایم گفت: همچنین در نظر داریم مرکز رشد شماره ۲ شهرستان بروجرد را در محل دانشگاه آیت االله بروجردی با همکاری دانشگاه راه اندازی کنیم.
 
سرپرست پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: همچنین طی مذاکرات و جلساتی که با رئیس دانشگاه آزاد شهرستان دورود داشته ایم مقرر شده که یک مرکز رشد مشترک با همکاری این دانشگاه در شهرستان دورود نیز راه­ اندازی کنیم.
 
شاکرمی خاطر نشان کرد: در رابطه با شهرستان الیگودرز با توجه به اینکه تاکنون پارک علم و فناوری استان در این شهرستان مرکز رشدی را راه اندازی نکرده، در نظر داریم به صورت مشترک با دانشگاه آزاد شهرستان الیگودرز مرکز رشد شهرستان را در محل دانشگاه آزاد راه اندازی کنیم.
 
وی ادامه داد: واحدهای فناور شهرستان الیگودرز اعم از شرکت های اعضاء هیئت علمی دانشگاه، شرکت های وابسته به دانشگاه آزاد و سایر شرکت­ها و صاحبان ایده، می توانند از مزایا و معافیت های که قانون برای فناوران و شرکت های مستقر در پارک ها و مراکز رشد در نظر گرفته است بهره مند شوند.
 
رئیس دانشگاه آزاد شهرستان الیگودرز نیز در این جلسه گفت: ایجاد و راه­ اندازی مراکز رشد و ترغیب به تشکیل شرکت های فناور در راستای ایجاد ثروت و اشتغال در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط اعضاء هیئت علمی از اولویت­ها و سیاست های کلان دانشگاه آزاد در کل کشور است.
 
درویشی ادامه داد: با توجه به اینکه متولی فناوری و نوآوری در کشور پارک های علم و فناوری محسوب می شوند و قانون نیز برای فناوران و شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد وابسته، مزایا و امتیاز های خاصی را در نظر گرفته، در این راستا از پیشنهاد راه اندازی مرکز رشد در این واحد دانشگاهی استقبال خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه می توان شهرستان الیگودرز را با توجه به وجود ذخایر فراوان «سیلیس» که به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر سیلیس در جهان و همچنین دارا بودن معادن سنگ فراوان به عنوان یکی از شهرستان­های مطرح و صاحب نام در زمینه کانی های غیرفلزی در سطح استان و کشور به حساب آورد گفت: در این راستا دانشگاه آزاد شهرستان الیگودرز گام های خوبی را در زمینه نوآوری و تجاری سازی چند محصول فناورانه برداشته است.
انتهای پیام /ا
برچسب ها: پارک ، علم ، فناوری ، رشد ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.