سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ کارگردان «شکار مرغابی» به پایان زودهنگام نمایش

حمیدرضا قطبی مناسب نبودن شرایط اجرا در ایرانشهر و استرس کف فروش را از دلایل پایان زودهنگام اجرای شکار مرغابی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته خبری مبنی بر اتمام نمایش «شکار مرغابی» به کارگردانی حمیدرضا قطبی تا روز جمعه منتشر شد ، اما به نظر میرسید  اجرای این اثر زودتر از زمان موعد به پایان می رسد و این در حالی است که این نمایش بدون تمدید در اجرا بیست شب در سالن ناظر زاده ایرانشهر  به روی صحنه رفته است.

به همین بهانه با حمیدرضا قطبی کارگردان نمایش شکار مرغابی گفتگو کردیم، او گفت: اجرای نمایش ما تا روز جمعه دلایل مختلفی دارد اما در کل به نظر می رسد این روزها اوضاع و احوال تئاتر زیاد خوب نیست ، مثلا همین چند روز پیش نمایش «راه مهر راز سپهر » را زودتر از موعد تعطیل کردند و یا نمایشی در فرهنگسرای نیاوران تعطیل شد چراکه مجموعه شرایط برای تئاتر خوب نیست و از تئاتر حمایت نمی شود.

وی ادامه داد: کارگردان یا تهیه کننده اثر سرمایه گذاری  و هزینه های سنگینی برای اجرای کارش می کند اما  بازگشت هزینه ندارد . ما برای این نمایش  کلی هزینه کردیم و توقع داشتیم از لحاظ مخاطب و تبلیغات مورد حمایت قرار بگیریم اما اینطور نشد و هزینه‌ها برای اجرا برنگشت.

قطبی دلیل دیگر پایان اجرای «شکار مرغابی » را قبل از زمان موعد برنامه‌ریزی نادرست تماشاخانه ایرانشهر خواند و اظهار داشت:  در سالن ناظر زاده دو اجرا بود و مدام استرس جمع کردن دکور و آماده کردن صحنه را برای اجرای بعدی داشتیم حتی بارها شده بود تماشاگر نمایش را به دلیل اینکه قدری از زمان اجرا گذشته را راه نمیدادند. من مدت ها از تئاتر دور بودم اما شرایط گذشته خیلی بهتر بود.

وی افزود: حالا هم که موضوع کف فروش را مطرح کردند و ما هرشب استرس داشتیم که آیا امشب تماشاگر داریم دوتا یا سه تا کم داریم. متاسفانه تئاتر را تجاری کردند در حالی که تئاتر با تجارت میانه ای ندارد.

قطبی تصریح کرد: اصلا تئاتر مثل سینما تجاری نیست من بعد از مدت ها از سینما به تئاتر امدم تا با فضای فرهنگی تری روبرو شوم اما دیدم اینطور نیست و فرهنگ تجارت وارد تئاتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالن ها شرایط پر استرسی را برای تئاتر فراهم کردند و من دیگر شرایط ادامه ی اجرای نمایشم را مناسب نمیدیدم به همین خاطر جمعه آخرین اجرای نمایش شکار مرغابی است و باید گفت با این شرایط تئاتر نمی تواند زندگی کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.