سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

ضرورت تکمیل حلقه های مفقوده تولید فرش

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: تکمیل و حمایت از حلقه های مفقوده خوشه فرش به عنوان عاملی برای پویایی صنعت فرش ایلام ،ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حشمت الله عسگری در نشست کمیته فرش استان از صنعت فرش و گلیم نقش برجسته به عنوان یکی از مزیت ها و توانمندی های استان نام برد و اعلام کرد: با وجود بیش از 14 هزار بافنده در این حوزه و تولید سالانه بیش از پنج هزار متر مربع می توان در بحث مشاغل خانگی به آن توجه کرد.
عسگری اضافه کرد: از آنجایی که هدف نهایی اقتصاد مقاومتی بحث اشتغال و توانمندسازی افراد و بکارگیری ظرفیت های موجود است و استان ایلام عملکرد قابل قبولی در زمینه مشاغل خانگی داشته می توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد.
وی افزود: خوشه فرش استان باید بتواند با طراحی سامانه جامع و کاملی به ریز اطلاعات بافندگان فرش و متراژ فرش های تولیدی و همچنین وضعیت طرح و نقشه و سایر آیتم های مربوط به حوزه فرش و گلیم را طراحی و راه اندازی کند تا اطلاعات به روزی از وضعیت این صنعت در استان داشته باشیم.
عسگری اظهار کرد: باید چند دستگی و پراکندگی در صنعت فرش از بین برود و فرش استان با برند مشخص بومی و نام ایلام عرضه و تولید شود.
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.