سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرمای تازه از قافله رمضان عقب ماند/ رشد 30 درصدی خرید تضمینی گندم

دبیر کل انجمن صنفی خرما گفت:تولید خرمای تازه به ماه رمضان امسال نمی رسد چرا که در سال جاری ماه رمضان زودتر از فصل برداشت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزایش 30 درصدی خریدتضمینی گندم تا ثبات طلای سرخ و عقب ماندن خرمای تازه از قافله رمضان از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛


در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور ما 110 کیلوگرم است که با سرانه مصرف جهانی فاصله چشمگیری دارد و می بایست این میزان را تا 160 کیلوگرم افزایش داد.


نائب رئیس انجمن برنج گفت:طی سال های گذشته حمایت از اقلام پرمحصول از سوی وزارت جهاد صورت نگرفته که در نهایت همین امر موجب شد تا کشاورزان به سمت و سوی کشت اقلام محلی روند.


معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: تاکنون 2 هزار و 750 تن گندم با ارزش ریالی بیش از 3 میلیارد تومان از 18 استان کشور خریداری شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته 28 الی 30 درصد افزایش داشته است.


هزینه افطار برای یک نفر بدون احتساب وعده شام و سحر حداقل حدود 13 هزار تومان تمام می شود.


نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.


رئیس اتحادیه چایکاران، از احتمال افزایش 11 درصدی بهای برگ سبز چای در آینده نزدیک خبر داد.


بازار برنج ایرانی طی چند ماه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و در روزهای باقی مانده به آغاز ماه رمضان نیز از این افزایش قیمت بی نصیب نمانده است در این میان فروشندگان این محصول سرنخ ماجرا را دست دلالان می دانند.


رئیس اتحادیه باغداران گفت:با توجه به اقلیم مناسب و شرایط مساعد آب و هوا نیازی به واردات میوه های خارجی نداریم چرا که در اینصورت اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.


دبیر کل انجمن صنفی خرما گفت:تولید خرمای تازه به ماه رمضان امسال نمی رسد چرا که در سال جاری ماه رمضان زودتر از فصل برداشت آغاز شده است.


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:براساس آخرین آمار گمرک صادرات محصولات باغی و جالیزی سال 94 در مقایسه با سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.



انتهای پیام/








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.