سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای گذاشتن کودک به مهد عجله نکنید!

چنانچه کودک در زمان مناسب به مهد گذاشته شود نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه دارای فواید و تأثیرات مثبت در کسب مهارت های اجتماعی است.

سمیرا ایمان نژاد جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با وجود اینکه ورود کودک به مهد، نخستین قدم در برقراری ارتباط با جامعه است ولی اگر این کار خیلی زود و پیش از موعد اتفاق بیفتد باعث کمرنگ تر شدن آرامش و روابط عاطفی میان مادر و فرزند می شود. 

وی در ادامه افزود: کودکان زیر سه سال نیازمند توجه متمرکزتر در خانواده هستند و بهتر است تا سه سالگی نزد مادر یا مادربزرگ نگهداری شوند و از چهارسالگی آن ها را به مهد فرستاد. 

ایمان نژاد تصریح کرد: دلیل وابستگی بیشتر کودکان خصوصاً زیر سه سال به مادر خود این است که چون آنها ناتوان هستند و از آسیب دیدن می هراسند، پیوسته به دنبال پناهگاهی برای آرامش می گردند و مادران نیز باید به این نکته توجه کافی داشته باشند. 

این جامعه شناس در پایان تأکید کرد: از طرفی نقش مهد کودک را برای کسب مهارت های اجتماعی، شکل گیری شخصیت، ایجاد اشتیاق در انجام فعالیت های گروهی و پرورش بعد روحی و فکری در کودک را نباید نادیده گرفت. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.