سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

رونمایی از قطعه موسیقی گوی چوگان

قطعه موسیقی گوی چوگان در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خواننده گوی چوگان با بیان اینکه آلبوم حسن باران در مجتمع فرهنگی فرشچیان با حضور علاقمندان رونمایی شد، گفت: یکی از قطعات این آلبوم با نام "گوی چوگان" است که با هدف اشاعه بازی چوگان در میدان نقش جهان سروده و اجرا شده است.
منصور زیرک افزود: این اثر نمایانگر زنده بودن بازی چوگان در میان هنرمندان و مردم اصفهان است و مانند بسیاری از صنایع دستی اصفهان که شاهد نقوشی از بازی چوگان است، این مدارک نشانگر جاری بودن بازی چوگان در میان ایرانیان بوده است.
هنرمند میراث فرهنگی اصفهان افزود: قطعات آلبوم حسن باران با هدف ایجاد فضایی آرام بخش تنظیم و اجرا شده و به معاون مرحوم صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان زنده یاد "احمد ادیب"و همه کسانی که با امید به مبارزه با سرطان برخاستند و هیچ گاه تسلیم ناامیدی نشدند، تقدیم می‌شود.
این اثر طبق مجوز شماره 9236-95 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره 17009در کتابخانه ملی ایران به ثبت رسیده است.
همچنین قطعه گوی چوگان این آلبوم به همراه آثار دیگر هنرمندان ایرانی به عنوان یکی از اسناد پرونده ثبت جهانی میراث ناملموس به تازگی به یونسکو ارسال شده است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
سلام
اخبار ورزش چوگان به روز نیست
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام و ممنون از شما و همکاران عزیز باشگاه
سایت بزرگ شما که رتبه نخست سایت های خبری را به خود اختصاص داده است و چوگان هم بیننده های خاص خودش را دارد و یکی از ورزشهایی است که از چند بعد بدان می شود نگاه کرد و همین امر باعث شده تا مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گیرد
پس می تواند از منظر فرهنگی ، ملیتی ، و.....موسیقی ایی نیز بدان نگاه کرد