سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

لزوم رونق کشاورزی وگردشگری کبگیان بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد بخش کشاورزی و گردشگری را دو ظرفیت مهم بالقوه اقتصادی و در عین حال مغفول مانده در بخش کبگیان دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد کاظم نظری افزود: رونق و توسعه این دو بخش نیز از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی از شتاب بخشی در اجرای طرح پمپاژ آب در حدود 900 هکتار از اراضی کشاورزی بخش کبگیان خبر داد و گفت: مردم و کشاورزان نیز باید در اجرای این طرح توسعه ای مسئولان و متولیان امر را یاری دهند.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت های اساسی دولت و مجموعه مسئولان اجرایی استان توجه ویژه به رونق و توسعه پایدار در روستاهاست.

نظری ایجاد زیرساخت ها، عدالت در توزیع اعتبارات و توسعه متوزان را از جمله سیاست های راهبردی دولت در توسعه روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سراب کاذب شهرها اعلام کرد.

وی معضل حاشیه نشینی و بروز ناهنجاری های اجتماعی در برخی مناطق اطراف یاسوج را یاداور شد و گفت: یکی از پیش زمینه های مهم در کاهش این معضلات توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستاییان به این شهر است.

نظری بخش گردشگری و وجود مناظر بکر، طبیعی و چشم نواز در کنار صفا و صمیمیت مردم ، آداب و رسوم عشایری و طبیعت گردی روستایی را از دیگر محورهای توسعه ای و ظرفیت مهم بخش کبگیان ذکر کرد.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: هراقدامی در جهت توسعه پایدار روستاها بویژه در توسعه بخش کشاورزی و تولید نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظنم رهبری خواهد بود.
وی ابراز داشت: تمامی مدیران شهرستان باید با همدلی ،تعامل و تلاش مضاعف زمینه تحقق این مهم را بیش از پیش در دولت یازدهم فراهم کنند.

بخشدار کبگیان نیز تلاش و اقدام های انجام شده از سوی دستگاه های مختلف اجرایی در این بخش را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در برخی حوزه های زیرساختی از جمله زیرسازی و آسفالت معابر و راه های روستایی تحولات چشمگیری در این بخش رخ داده است.

مهران گودرزی یکی از مهمترین راهکارهای توسعه بخش کبگیان و خروج آن از بن بست را نیز اتصال این بخش به جاده ملی پاتاوه - دهدشت دانست و گفت: این طرح نیز با ایجاد دو پل اتصالی و با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد در حال اجرا است.

وی یکی از نیازهای مبرم مردم بخش کبگیان را نیز اجرای طرح پمپاژ در حدود 900 هکتار از اراضی کشاورزی دانست و گفت: مطالعات این طرح به اتمام رسیده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح را نیز افزون بر 150 میلیارد ریال اعلام کرد.

گودرزیان گفت: بخش کبگیان دارای حدود 85 روستای دارای سکنه و دو منطقه عشایری نیز یکی از مناطق مهم در راستای طبیعت گردی روستایی و عشایری محسوب می شود.

بخش کبگیان به مرکزیت شهر چیتاب با جمعیتی افزون بر 10 هزار نفر در حدود 35 کیلوکتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کشاورزی ، گردشگری ، کبکیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.