سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

معرفی 20 طرح اشتغالزايي روستايي به بانک کار آفرين

مديرکل امور روستايي استانداري همدان از معرفي20 طرح مشارکتي و غير مشارکتي ايجاد اشتغال در روستاهاي همدان به بانک کارآفريني خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فريدون عربي در کارگروه تخصصي روستايي و عشاير استان همدان گفت: از 60 طرحي که از شهرستان ها به دبيرخانه طرح مشارکت روستاييان در ايجاد طرح هاي اشتغالزا فرستاده شده است که 10 طرح مشارکتي و 10 طرح غير مشارکتي پس از تصويب استاني به بانک کار آفريني اميد ارسال شد.

وي عنوان کرد: بازرسان اين بانک پس از مراجعه به محل طرح از شرايط موجود بازديد خواهند کرد، آنها به دنبال ايجاد طرح هاي دانش بنيان هستند از اين طريق بتوان مقدمات سکونت بيشتر روستاييان را فراهم کرده و جلوي مهاجرت روستاييان گرفته شود.

مديرکل امور روستايي استانداري همدان ادامه داد: اين طرح ها مي تواند در همه صنايع از جمله خدماتي، صنعتي و تکميلي بوده و متناسب با شرايط روستا باشد.

وي بيان کرد: بين 20 تا 200 خانوار مي توانند در هريک از اين طرح ها مشارکت داشته و تا هفت ميليون و 500 هزار ريال بدون وجود سقف از تسهيلات استفاده کنند.

عربي با بيان اينکه وثيقه افراد در اين طرح ها کارت يارانه آنها است ادامه داد: با موافقت بانک عامل پس از ارائه تسهيلات نسبت به برداشت يارانه خانوار در اين طرح ها اقدام مي شود.

وي تصريح کرد: پس از ارائه تسهيلات طرح مشارکت تا يکسال دوره تنفس خواهد بود و بعد از يکسال بازپرداخت حداکثر تا چهار سال انجام مي شود.

عربی با بيان اينکه شرکت هاي خدماتي موظف هستند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند افزود: پست بانک، بانک سينا و بنياد علوي و جانبازان در اين طرح مشارکت دارند و واحدهاي استاني موظف هستند هر گونه خدمات را ارائه دهند.

وي بيان کرد: اين طرح ها تا 10 سال از معافيت مالياتي بهره مند هستند.

استان همدان داراي يک هزار و 75 روستا بوده که تا سال هاي گذشته 45 درصد جمعيت استان همدان در اين روستاها ساکن بودند که طبق گزارشات، جمعيت روستايي استان همدان به دليل مهاجرت ها 30 درصد کاهش يافته است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.