سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفو بین الملل ادعای بی گناهی انگلیس در جنگ یمن را رد کرد

سازمان عفو بین الملل ادعای لندن مبنی بر استفاده نشدن از بمب های خوشه ای ساخت انگلیس از سوی ائتلاف سعودی در یمن را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی عفو بین الملل روز دوشنبه گزارش داد این سازمان به مدارکی دست یافته دال بر اینکه یک بمب خوشه ای ساخت انگلیس موسوم به «بی ال - 755» در جریان حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در روستای الخضرا در استان حجه یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

دولت انگلیس چندی پیش از پذیرش مسئولیت فروش مهمات خوشه ای به عربستان شانه خالی کرد.

اما «لاما فاکح» مشاور ارشد پاسخ به بحران در سازمان عفو بین الملل گفت: مایه شرمساری است که دولت انگلیس از قبول مسئولیت طفره می رود و استفاده از مهمات خوشه ای ساخت این کشور در یمن از سوی ائتلاف سعودی را به رغم وجود مدارک قانع کننده را رد می کند.

وی افزود: دولت انگلیس با قصور از انجام تحقیقات لازم در ارتباط با استفاده از بمب های خوشه ای ساخت این کشور، بی تفاوتی خود نسبت به جان غیرنظامیان در یمن را به نمایش می گذارد.

تحقیقات عفو بین الملل در زمینه استفاده از بمب خوشه ای ساخت انگلیس در یمن مبتنی بر عکس های گرفته شده از این نوع سلاح و مصاحبه با شاهدان محلی و کارشناسان مربوطه است.

بررسی های انجام شده در مورد استفاده از بمب های خوشه ای در استان های صعده و حجه در نزدیکی مرز عربستان و یمن از کشته و زخمی شدن دستکم 16 غیرنظامی از جمله 9 کودک با این نوع مهمات پرده برداشت.

براساس این گزارش، انگلیس موظف است از ائتلاف سعودی بخواهد که به استفاده از مهمات خوشه ای در یمن پایان دهد و مکان دقیق حملات با این نوع مهمات را به کارشناسان سازمان ملل نشان دهد تا شرایط پاکسازی این مناطق و هشدار به غیرنظامیان درمورد خطرات احتمالی آن فراهم شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.