سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

تشییع هنرمند پیشکسوت مازندران + تصاویر

پیکراستاد غلامحسین آبتین خوشنویس معروف آملی بردستان مردم هزار سنگر آمل تششیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پیکراستاد غلامحسین آبتین خوشنویس معروف آملی بردستان مردم هزارسنگرآمل تششیع ودرقطعه هنرمندان بهشت امام زاده عبدالله امل به خاک سپرده شد.

آبتین متولد روز عاشورای حسینی سال 1330 ، ازخانواده ای ذاکر و علاقمندان به اهل بیت (ع) و برای نامگذاری نامش پدرش گفت که او نامش را به همراه خود آورده : غلام حسین ، از بچگی عاشق موسیقی و خوشنویسی، سال 1355 در جاده هراز آمل مغازه تابلوسازی تاسیس و همزمان به کلاس خوشنویسی و متعاقبا" به فراگیری جدی موسیقی پرداخت و با پشتکار و علاقمندی وافری که داشت توانست در عرض چهارماه 17 نوع ساز کامل را یاد بگیرد.

غالب آثار خوشنویسی استاد اشعار پندآموز شاعران نامی و معاصر مانند مولانا ، حافظ ، سعدی و ... بوده و چون علاقه وافری به اشعار مذهبی داشت از اشعار " محتشم کاشانی " بهره می جست.

استاد آبتین دوره های خوشنویسی را نزد اساتید میرخانی ، فرادی و کلاسهای موسیقی سنتی ایرانی را نزد استاد همایون خرم بمدت هفده سال آموزش و از سال 1348 تا سال گذشته سرپرستی گروه موسیقی بزرگ تکیه اسک آمل را عهده دار بود.

قدردانی از مقام والای این هنرمند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در نهمین همایش استانی " کتابت وحی " که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خوشنویسان مطرح استان در ارشاد آمل و کاشت نهال به نام استاد در محوطه فضای سبز مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر(عج) که با حضور خود ایشان در جمع هنرمندان در آخرین روزهای پایانی سال 94 صورت پذیرفت ، از بارزترین عملکردهای یادبودی و تجلیلی در حق استاد آبتین بوده است.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.