سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق جذب را از طريق دولت پي گيري مي کنيم

قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در امور مجلس از احتمال مطرح شدن مجدد حق جذب کارکنان وزارت بهداشت در مجلس خبر داد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محسن پور، قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي افزود: طرح حق جذب کارکنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي در قالب يک فوريتي در دستور کار مجلس قرار گرفت و پس از مطرح شدن در صحن علني مجلس و بيان سخنان نمايندگان موافق و مخالف اين طرح با 117 راي از 197 نماينده حاضر به تصويب رسيد.
وي خاطر نشان کرد : پيش از شروع راي گيري يکي از نمايندگان مجلس استدلالي مبني بر اينکه اين طرح مغاير با قانون برنامه پنجم توسعه است و نياز به دو سوم راي نمايندگان دارد بيان کرد و ايجاد اين شبهه موجب شد که اعلام شود طرح مصوب نيست .
قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در امور مجلس افزود : بلافاصله پس از اتمام جلسه مجلس نامه اي از سوي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي و همچنين کميسيون بهداشت و درمان ((با موضوع اينکه اين طرح نه تنها مغاير با برنامه پنجم نيست بلکه اين طرح از سوي سازمانهاي مشابه ديگر مطرح و در مجلس شوراي اسلامي راي بدون نياز به دو سوم راي تصويب شده است ))به رئيس مجلس ارسال شد.
دکتر محسن نيا با اشاره به اينکه رئيس مجلس شوراي اسلامي نامه را به اداره حقوقي مجلس ارسال و در اين اداره نيز پس از کارشناسي اعلام شد که اين طرح مغايرت با قانون نداشته و نياز به دو سوم راي ندارد اظهار داشت: اين نامه پس از رسيدن به رئيس مجلس تصميم گيري مي شود و تصميم گيري نهايي منوط به تصويب هيئت رئيسه است و نيازي به مطرح شدن کليات اين طرح در صحن علني مجلس نيست .
وي در خصوص جزئيات اين طرح نيز گفت : در صورت تصويت کليات اين طرح در هيئت رئيسه مجلس جزئيات اين طرح در صحن علني مجلس مطرح مي شود .
قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در امور مجلس با اشاره به اينکه تصويب اين طرح حق مسلم کارکنان پر تلاش وزارت بهداشت است که در شرايط خاص و سخت و همچنين در روزهاي تعطيل به بيماران خدمات ارائه مي دهند اظهار داشت : فعاليت کارکنان وزارت بهداشت با کارکنان دانشگاههاي وابسته به وزارت علوم بسيار متفاوت است و اين تفاوت دريافت حقوق حق کارکنان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور نيست .
وي با بيان اينکه مسئولان وزارت بهداشت تمام تلاش خود را دارند اين طرح به تصويب برسد اظهار داشت : در صورت تصويب نشدن اين طرح مسئو لان از طريق دولت و به شکل قانوني پيگير تصويب آن مي شوند. /ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.