سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

توسعه زیرساخت های اقامتی استان یزد

با توجه به اینکه یزد، در این سال ها، در جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی رشد عالی داشته، نیاز به توسعه زیرساخت های اقامتی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدمهدی شرافت اظهار داشت: در حال حاضر کمبود فضای اقامتی به عنوان یک چالش جدی برای تداوم رشد جذب گردشگران تبدیل شده و این اداره کل در قالب یک برنامه پنج ساله و در کمیته هتلینگ اقتصاد مقاومتی، طرح های ویژه و اجرایی برای جبران این کمبود تدوین نموده، که با توجه به هماهنگی کامل بین بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی و ادارات به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: بهره برداری بهتر از امکانات هتل ها و مراکز اقامتی موجود با آموزش، تغییرات مدیران داخلی هتل ها، مدیریت زمان همایش های کشوری و بین المللی اولین برنامه این اداره کل بوده و همچنین تداوم برنامه های حداث هتل های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی به عنوان امتیاز خاص و برتر این استان، بویژه شناسایی ظرفیت های قابل تبدیل به مرکز اقامتی چون خوابگاه های دانشجویی وفضاهای بلااستفاده در سایر بخش ها دومین برنامه جدی برای پاسخگویی کوتاه مدت به نیاز به گسترش فضای اقامتی است.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه هتل های موجود و ارتقای کیفیت و رتبه آنها یک برنامه میان مدت است که امیدواریم تا پایان سال ‎9‎6 شاهد افزایش تعداد تخت ها و نیز تبدیل چهار هتل یزد به هتل پنج ستاره خواهد بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در بلند مدت نیز، چند هتل بزرگ و پنج ستاره در دست اقدام است، که بین سه تا پنج سال آینده به خدمت صنعت گردشگری استان در خواهند آمد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.