سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آیین غبارروبی و عطرافشانی مسجد مقدس جمکران + تصاویر

آیین غبارروبی و عطر افشانی مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از خادمان و عاشقان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین غبارروبی، شستشو و عطرافشانی مسجد مقدس جمکران در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از خادمان این مکان مقدس برگزار شد.
 


حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه این مراسم معنوی اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان غبارروبی از این مکان مقدس برای پذیرایی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام ) انجام شد.



وی افزود: در طول سال غبارروبی و نظافت مسجد مقدس جمکران به صورت مستمر انجام می‌شود ولی در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه ربیع الاول و نیمه شعبان به صورت ویژه برگزار می شود.



وی با اشاره به جنبه‌های مختلف غبارروبی در مسجد گفت: مسجد خانه خدای است و با عبادت خداوند دلها جلا پیدا می کند از این رو باید ظاهر مسجد هم پاک و مناسب باشد. ضمن اینکه در روایات هم به این امر تاکید فراوان شده است.



وی ادامه داد: برای خادمان هم غبارروبی تاثیر معنوی بسیاری دارد و آنان با عشق و علاقه برای پذیرایی از میهمانان خدا این مکان مقدس را عطرافشانی می کنند.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.