سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن دام‌های عشایر قوچان و درگز در برابر تب برفکی

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان از واکسینه شدن دامهای عشایر قوچان و درگز در برابر تب برفکی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، علیرضا قدرتی افزود: تاکنون تعداد 46 هزار و پانصد راس از مجموع 90هزار راس دام عشایری در مقابل بیماری تب برفکیواکسینه شده و الباقی همچنان در حال اجراست.

وی همچنین ازتوزیع سم جهت حمام ضد کنه به تمامی عشایر خبرداد.

قدرتی اظهار داشت: هر ساله خدماتی از قبیل واکسیناسیون دام‌ها، خونگیری در صورت نیاز، واکسیناسیون علیه هاری، درمان دام‌های بیمار، حمام ضد انگل های خارجی و سم‌پاشی اماکن دامی و بدن دام و همچنین توزیع سم یارانه‌ای وغیره به عشایر ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: امسال نیز با توجه به وضعیت موجود و امکان شیوع بیماری در بین دام‌های عشایر با تلاش پرسنل این اداره واکسیناسیون، سم پاشی و بیماری یابی به صورت کاملاً رایگان از طرف دامپزشکی در دام‌های عشایر این شهرستان انجام شده است.

قدرتی با اشاره به ضرورت همکاری دامداران و عشایر با دامپزشکی این شهرستان افزود: با توجه به زمینه‌های و بسترهای موجود بیماری در طبیعت ضرورت دارد تا دامداران به ویژه عشایر که منبع درآمدی آنها از این طریق است توصیه‌ها و تذکرات دامپزشکی را جدی گرفته و نهایت همکاری را با پرسنل این اداره داشته باشند و در صورت نیاز نیزمی‌توانند به دامپزشکی این شهرستان مراجعه کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان تصریح کرد: خدمت رسانی به عشایر همواره به دلیل پراکندگی و صعب العبور بودن مناطق عشایری همچنین تاثیر بسزای آنها در تولید و سلامت جامعه از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: ایلاتی نظیر زعفرانلو و شادلو افشار و قره قویونلو از دیرباز در خراسان ساکن بوده‌اند که از منتهی الیه شمالی خراسان، درگز و کوهپایه‌های کپه داغ و الله اکبر تا هزار مسجد کوچ می‌کنند و به طور پراکنده در نقاط مختلف و مناطق صعب العبور زندگی کرده و به پرورش دام و تولید محصولات لبنی مشغول هستند.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.