سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در نشست خبری:

دولت اگر از رکود عبور کرده، مردم را هم عبور دهد/عملکرد دولت نهم و دهم را مثبت نمی‌دانم

رئیس جبهه پیروان گفت: تشکیل فراکسیون سومی در دل فراکسیون ولایت را بعید می‌دانم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری محمدرضا باهنر با اصحاب رسانه امروز 17خردادماه در محل رسانه خبری- تحلیلی تابناک  برگزار شد.

باهنر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی تشکیل فراکسیون سوم در دل فراکسیون ولایت امکان‌پذیر است و در صورت تحقق چه عواقبی می‌تواند داشته باشد، گفت: فکر نمی‌کنم اتفاق تغییردهنده‌‌ای در تشکیل فراکسیون‌ها به وجود آید.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تعدادی از فراکسیون‌های تخصصی در مجلس تشکیل می‌شوند که تمرکزشان بر امور بخشی  و منطقه است اظهار داشت: عمده تصمیمات فراکسیون‌ها و حتی خود مجلس سیاسی نیست.

**تشکیل فراکسیون سومی در دل فراکسیون ولایت را بعید می‌دانم

وی با بیان اینکه تصمیمات سیاسی مجلس نهایتا 10 تا 15 درصد بیشتر نیست، تصریح کرد: بقیه فعالیت‌های مجلس و فراکسیون‌ها کارشناسی است و کارکرد سیاسی ندارد و بعید می‌دانم که با این وجود اتفاقی از حیث تشکیل فراکسیونی در دل فراکسیون ولایت بیفتد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری از باشگاه خبرنگاران جوان با این مضمون که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام و بدعهدی و دبه آمریکایی‌ها در توافق هسته ای آیا زمان آن نرسیده که شورای عالی امنیت ملی در قبال بدعهدی‌های غرب در برجام تحرکات و واکنش های خود را علنی کند، گفت: شورای عالی امنیت ملی مأمور رصد کردن روند اجرای برجام و عملیات رقبای ما است.

دبیر کل جامعه مهندسین با تأکید بر اینکه قرار نیست شورای عالی امنیت ملی موضع رسانه‌ای و یا تبلیغاتی بگیرد، تصریح کرد: وظیفه این شورا آن است که عملیات را تعقیب و مراقبت کند و اگر زمانی وضعیت به جایی رسید که کارشکنی‌های غرب در راستای اجرای برجام ادامه یابد، ایران تصمیم خودش را تغییر دهد.

** دولتمردان و نمایندگان مجلس دائما مواضع خودشان را از بدعهدی‌های آمریکا تکرار می‌کنند

وی با بیان اینکه مسئولان کشور چون دولتمردان و نمایندگان مجلس دائما مواضع خودشان را از بدعهدی‌های آمریکا تکرار می‌کنند تصریح کرد: از شورای عالی امنیت ملی نباید توقع کار رسانه‌ای داشته باشیم.

باهنر با تأکید بر اینکه مطابق با سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام مسائل فرهنگی و بحث نفوذ بسیار مهم‌تر از مسائل اقتصادی است اذعان داشت: اصولا انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی و دینی است و رهبری توجه به آن را به مسئولان گوشزد می‌کنند.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه در دفاع از مرزهای پادگان آن کسی که در برجک می‌نشیند وظیفه بیشتری دارد چون فاصله‌های دورتر را می‌بیند تصریح کرد: حضرت آقا در رأس هستند و از آنجا که اقدامات داخلی و خارجی را رصد می کنند هشدارها و تذکرات لازم را به مسئولان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ایشان در سال 72 بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری آن زمان تأکید می‌کردند که دشمن می‌خواهد عقبه کشور ما را بزند اما برخی گوش‌ها شنوا نبود و الان اشکالات عدم توجه به آن را می‌فهمیم.

باهنر با تأکید بر اینکه کسانی که انقلابی هستند باید نسبت به مسئله نفوذ حساس‌تر باشند، اظهار داشت: ما باید به مقابله با نفوذ برویم چراکه اگر به استقبال دشمن نرویم و بیرون از مرزها با دشمن برخورد نکنیم ممکن است با چکمه دشمن از خواب بیدار شویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر این شنیده می‌شود که فراکسیون‌های مجلس دهم یعنی ولایت و امید پایدار نخواهند ماند گفت: معمولا در پارلمان دو فراکسیون بیشتر نداریم. در صورتی که دو فراکسیون اصلی هیچ کدام اکثریت را نداشته باشند فراکسیون‌های خرد می‌توانند تعامل داشته باشند، البته در مجلس دهم به صورت رسمی سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصول‌گرایان و مستقلین امکان شکل‌گیری دارند.

وی در ادامه افزود: مستقلین باید مرکزیت جدی پیدا کنند چرا که جمعشان زیاد است و در نتیجه اگر مرکزیت نیابند، تفرقه‌شان افزایش می‌یابد.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصول‌گرایان چه برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دارند، گفت: اکثر احزاب که مجوز فعالیتشان در وزارت کشور صادر شده است در نزدیکی انتخابات فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند.

**اظهار نظر در مورد حضور احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال آینده زود است

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که واکنش اصول‌گرایان نسبت به حضور محمود احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال آینده چیست، اظهار داشت: معمولا در سه، چهار ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری جبهه‌ها مشخص می‌شود و از الان زود است که در این باره صحبت کنیم و باید ببینیم که آیا وی وارد این رقابت می‌شود یا خیر. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از اصول‌گرایان معتقدند که دوران ریاست جمهوری روحانی تک دوره‌ای است تصریح کرد: آقای روحانی و هر حزبی باید بدانند که مخالفانی دارند که خواستار یک دوره‌ای شدن دوران ریاست جمهوری وی هستند اما معلوم نیست که علاقه آنان لزوما به کرسی بنشیند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده ریاست جمهوری در ایران دو دوره‌ای است اظهار داشت: با این حال در سیاست اتفاق غیرممکنی وجود ندارد.

باهنر با اشاره به اینکه دولت یازدهم علی‌رغم پیش بردن برخی امور، کارهای زمین افتاده‌ای چون رکود دارد، اظهار داشت: دولت باید در این زمینه اقدام عملی کند تا نتیجه آنبرای همه ملموس شود.

**دولت اگر از رکود عبور کرده یک کاری کند که مردم را هم عبور دهد

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه خواهش می کنم دولت اگر از رکود عبور کرده یک کاری کند که مردم را هم عبور دهد تصریح کرد: این طنزی است که بنده در خصوص وضعیت اقتصادی کشور بارها مطرح کرده‌ام چرا که رکود کشور بسیار سنگین است و باید قدم های جدی و ملموس برای حل آن برداشته شود.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینک برخی اصول‌گرایان صحبت‌هایی مبنی بر احتمال رد صلاحیت آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌کنند، گفت: در رابطه با صلاحیت و رد صلاحیت وی هیچ ادله‌ای وجود ندارد و هیچ گپ و گفتی در این خصوص مطرح نشده است.

**هنوز تصمیمی برای انتخاب گزینه مقابل روحانی در انتخابات آینده نگرفته‎ایم

رییس جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصول‌گرایان چه فردی را برای در مقابل قراردادن آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی می‌کنند گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم و حتی اگر فردی در اصول‌گرایان داشته باشیم که ظرفیت حضور در انتخابات سال آینده را داشته باشد، اسمش را اکنون نمی‌گوییم.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه از آنجایی که اصلاح‌طلبان حضور پررنگی در مجلس دهم دارند، آیا شاهد همسویی بین دولت و مجلس خواهیم بود، گفت: انطباق مجلس با دولت‌ها آرزویی دست نیافتنی است.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه قوا موظف به همکاری با هم هستند اظهار داشت: ما بارها به دوستان اصولگرای خود گفته ایم که نماینده مجلس باید با همه توان از دولت حمایت کنند چرا که این تکلیفی شرعی و سیاسی بر دوش آنان است.

**مجلس دهم ظرفیت همکاری با دولت در حل مشکلات مردم را به صورت بالقوه دارد و انشاالله بالفعل شود

باهنر با بیان اینکه با این وجود نمایندگان مجلس باید کار دولت را رصد کنند و تابع محض همدیگر نباشند اظهار داشت: نمایندگان نباید از همان روز اول نذر کنند که با کارهای دولت مخالف و یا موافقت کنند چرا که این کار منطقی نیست . در مجموع مجلس دهم ظرفیت همکاری با دولت در حل مشکلات مردم را به صورت بالقوه دارد و انشاالله بالفعل شود.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه وزارت خارجه آمریکا در گزارش اخیرش علی‌رغم انعقاد توافق هسته‌ای، ایران را بزرگترین کشور تروریست نامید، تأکید کرد: ما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و در ماهیت این کشور تغییری صورت نگرفته است.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه در راه رفتن در مسیر توافق با آمریکا باید قدم به قدم و لحظه به لحظه مراقب باشیم تصریح کرد: آمریکا هر لحظه که احساس کند می‌تواند ما را نابود کند حتما این کار را به فردا نمی‌اندازد اما آنان می‌فهمند که در این مسیر هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این گنده‌گویی‌ها در لفظ می‌ماند و به دلیل توان بالای ایران به عمل کشیده نمی‌شود.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد دولت‌های نهم، دهم و یازدهم گفت: به نظر بنده دولت یازدهم در یکسری  از اهدافش موفق بود ولی در برخی از اهدافش به دلیل مشکلات داخلی و خارجی نتوانست موفق شود.

رییس جبهه پیروان با بیان اینکه این تفکر که مشکلات ما با برجام حل می‌شود اشتباه است اظهار داشت: 30 درصد از مشکلات اقتصادی ما به برجام و مسائل خارجی برمی‌گردد اما 70 درصد مشکلات ما به عملکرد و ضعف‌های داخلی مربوط می‌شود.

**عملکرد دولت یازدهم منهای مواردی چون رکود که مطرح شد قابل دفاع است

وی با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم منهای مواردی چون رکود که مطرح شد قابل دفاع است تصریح کرد: عملکرد دولت نهم و دهم را نیز نباید سیاه و یا سفید دانست.

**عملکرد دولت نهم و دهم را مثبت نمی‌دانم

رییس جبهه پیروان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای لاریجانی اخیراً نقدهایی به احمدی‌نژاد داشته است گفت: در این باره باید از خود آقای لاریجانی پرسید اما وی برداشت مثبتی نسبت به عملکرد دولت‌های نهم و دهم ندارند و بنده نیز عملکرد دولت نهم و دهم را مثبت نمی‌دانم.

وی  در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات سال 96 شرکت خواهید کرد اظهار داشت:  بنده بازنشسته و ارباب جمعی دولت هستم و هنوز با آقای روحانی کار دارم و این خواب‌ها فعلاً تعبیر نمی‌شود چرا که تصمیم‌گیری در این باره زود است و ما فعلاً‌ کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نداریم.

رییس جبهه پیروان با تأکید بر لزوم روحیه انقلابی‌گری در مسئولان خاطرنشان کرد: در این راستا باید پیرو امام خمینی (ره) بود که در تمام لحظات زندگی‌شان از هیچ کس جز خدا نترسیدند و با دشمن سازگار نبودند و محافظه‌کاری پیشه نکردند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.