سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

معرفی رقم جدید گندم حیدری در آذربایجان شرقی

مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان از معرفی رقم جدید گندم حیدری در این مرکز خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین لطفعلی زاده گفت: به منظور آشنایی کشاورزان استان با این رقم، طرح بررسی و مقایسه عملکرد آن در حال اجراست.

وی افزود: این طرح با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در دو شهرستان بناب و مرند اجرا شده و هم اکنون مزارع تحت پوشش طرح از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردارند.

لطفعلی زاده با اشاره به بازدید تعدادی از کارشناسان و کشاورزان شهرستان تبریز از مزرعه تحقیقی – ترویجی این طرح واقع در روستای قره چپق شهرستان بناب ، اظهارداشت: از بازدید کارشناسان و کشاورزان استان از این مزارع تحقیقاتی استقبال می کنیم.

رقم جدید گندم حیدری توسط محققان واحد غلات بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی معرفی شده است.

مرکز تحقیقات کشاورزی اذربایجان شرقی در سال 1370 و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام جهاد سازندگی در سال 1369 تاسیس و در سال 1381 این دو مرکز با هم ادغام شدند.

در اسفند 1394 نیز مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز آموزش استان با هم ادغام شدند.

سالانه به طور میانگین 150 طرح تحقیقاتی در این مرکز تحقیقاتی اجرا و نتایج آنها در قالب مقالات علمی پژوهشی در سمینارها، کنفرانس ها و مجلات داخلی و خارجی ارائه می‌شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.