سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

آمادگی ورود به ضیافت ماه مبارک رمضان

روزه داران احترام میزبان را در ماه رمضان رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه ماهشهر گفت: بنا بر فرمایش پیامبر(ص) که فرموده‌اند به تحقیق شما به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی دعوت شده‌اید، لازم است مسلمانان مانند یک مهمان ویژه، آداب مهمانی و احترام میزبان را در ماه رمضان رعایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی افزود: در روزهای باقی مانده تا حلول ماه مبارک رمضان، شایسته است افراد مومن و خداجوی خود را آماده ورود به ضیافت این ماه مبارک کنند و در این جهت با نور الهی و نور قرآن مهیا شده و به عنوان یک مسلمان، دل‌های خود را فارغ از کینه‌ها، حسادت‌ها و طمع‌ها کنند.

وی گفت: همان‌گونه که مهمانان برای ورود به یک ضیافت، خود را آراسته می‌کنند تا مورد بی‌اعتنایی میزبان قرار نگیرند و همچنین به میزبان بی‌حرمتی نکنند، لازم است که روزه‌داران نیز خود را برای ورود به ماه ضیافت پروردگار آماده کنند.

امام جمعه ماهشهر افزود: بنابراین ماه مبارک رمضان، مسلمانان را در هر دو بعد فردی و اجتماعی به پیش می‌برد، اگر خود روزه‌داران برنامه خوبی برای این ماه داشته باشند.

غبیشاوی گفت: اگر خود ما غفلت نکنیم، ماه مبارک رمضان می‌تواند ماه پرباری برای مسلمانان باشد. روزه‌داری تنها خودداری از آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها نیست بلکه روزه‌دار باید از گناه و معصیت روزه باشد و چشم و گوش و دل مسلمان باید از مخالفت با خداوند روزه بگیرد.

 وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است و انگیزه روزه‌داران در این ماه باید تحصیل تقوا باشد زیرا تقوا مایه سعادت و سپری است بین انسان و آتش جهنم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.