سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ 270 شهروند سوری در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دست‌کم 270 غیرنظامی در بمباران‌های تروریست‌ها در سوریه طی 24 ساعت اخیر کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد دست کم 270 غیر نظامی در اثر بمباران تروریست ها در 24 ساعت اخیر کشته شده اند. این وزارت خانه روز یکشنبه در بیانیه‌ای همچنین افزود گروه تروریستی جبهه النصره، وابسته به القاعده در سوریه، توانسته است به نیروهای تازه دست یافته و دوباره جنگی فعال را به راه بیاندازد.

گزارش‌ها حاکی است، اعضای جبهه النصره در مناطق مشترک با ستیزه‌جویان موسوم به «اپوزیسیون میانه‌رو» مجددا تقویت شده‌اند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز شنبه اعلام کرد آمریکا از مسکو خواسته است از حملات هوایی به مواضع جبهه النصره اجتناب کند زیرا بیم آن می رود که معارضان موسوم به «مخالفان میانه‌رو» سوریه در این حملات هدف قرار گیرند.

غیرنظامیان بزرگترین قربانیان حملات تروریست‌ها در سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه 5 خرداد اعلام کرد حملات هوایی خود علیه جبهه‌ النصره را در سوریه به طور موقت متوقف می‌کند، تا دیگر گروه‌های معارضِ مسلح بتوانند از آن مناطق خارج شوند.

روسیه پیشتر به امریکا پیشنهاد داده بود عملیات هوایی مشترک علیه گروه تروریستی جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی که آتش بس سوریه را نقض کرده‌اند، اجرا کنند، اما واشینگتن با این پیشنهاد مخالفت کرد.

5 سال ناآرامی در سوریه حدود 470 هزار کشته، بیش از 1.9 میلیون زخمی و چندین میلیون آواره در داخل و خارج این کشور به جای گذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
به جای هر شهروند باید دو تا داعش رو کشت