سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسائل مالی حوزه سلامت نباید رسانه ای شود/ اخلاق حرفه ای، ضامن سلامت مردم

معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در بحث تعرفه ها ضوابط بیشتری احساس می شود که اخلاق حرفه ای می تواند ضامن سلامت مردم باشد و حق آنها را در‌این زمینه تامین کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد‌ آقا‌جانی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و ‌آموزش پزشکی و رییس اولین همایش مسائل حقوقی و فنی در اداره بیمارستانها و مراکز جراحی محدود در سالن همایش های رازی اظهار کرد: نگاه و نوع برخورد تشکل های صنفی با اقتصاد درمان و درآمدها باید به طور صحیحی در مسیر خود قرار بگیرد که ارزش خدمات بهداشت و درمان و اعضای خانواده درمانی تحت الشعا‌ع مسائل مالی قرار نگیرند.

 معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل مالی در حوزه سلامت در اولویت بالایی قرا دارند تصریح کرد: با جدیت و ایثار همکاران حوزه درمان و توجه آنها به مردم سعی کنند مسائل مالی را کمتر به حوزه رسانه انتقال دهند.

وی با اشاره به قانون گرایی در اجرای بهتر خدمات درمانی گفت: اجرا و تبعیت از قانون در هر صورت باید در جامعه اجرا شود و به منافع کوتاه مدت گروهی ارتباطی ندارد که در هر صورت در جامعه پویا و پیشرفته قانون گرایی اهمیت بسیاری دارد.

آقا‌جانی افزود: اجرای قانونی زمانی ارزشمند می شود که با منافع فرد هماهنگ نباشد و تامین کننده همه خواسته های جامعه باشد.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای تعریف تعرفه ها اظهار کرد: در بحث تعرفه ها ضوابط بیشتری احساس می شود که اخلاق حرفه ای می تواند ضامن سلامت مردم باشد و حق آنها را در‌این زمینه تامین کند .

رییس اولین همایش مسائل حقوقی و فنی بیان کرد: اجرای قوانین می‌توان ضامن سلامت مردم باشد که در زمینه تعرفه‌ها است از 4 آذر سال گذشته برای محاسبه آن‌ها اقدام شد که دبیرخانه شورای عالی بیمه با محدودیت منابعی که داشتند خواستار رشد صفر درصدی تعرفه‌ها بودند.

وی تصریح کرد: رشد 10 درصدی تعرفه‌ها گشایشی در این زمینه بود که قیمت تمام شده خدمات در آن تغییری پیدا نمی‌کند و با گشایشی اعتبار در بودجه مشکل منابع بیمه ها را رفع کنیم.

آقاجانی درباره این همایش اظهار کرد: هسته اولیه همایش در جلسه نظام تعرفه استان تهران به وجود آمد که بررسی‌ها حکایت از عدم تسلط کافی مراکز درمانی به کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت دارد.

وی با بیان اینکه عدم اجرای مقررات گاهی اوقات حقوق مرکز و بیمار را ضایع می‌کند گفت: انضباط و شفافیت مالی به اجرای بهتر قوانین کمک می‌کند و در استان تهران به دلیل پیچیدگی مسائل از دیگر استان‌ها فاصله زیادی دارد و فعالیت در این استان دشوار است.

معاونت درمان و وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مسئولان فنی در مراکز بهتر و قانونی‌تر اداره شوند، تصریح کرد: خطای کمتری در فعالیت آن‌ها قرار گرفته که باید نقش آ‌ن‌ها جدی تر گرفته شود و از جنبه تشریفاتی خارج گردد و لازم است مسئولان فنی به عنوان نماینده وزارت بهداشت در روند ارائه خدمات نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در کپسول‌های اکسیژن بیمارستان‌ها رخ داد بیان کرد: اگر مسئولان فنی دقت لازم را در این زمینه داشتند این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد و برای آن‌که مسئول فنی به وظایف خود به درستی عمل کند با به مقررات و ضوابط آشنا باشد.

آقاجانی تصریح کرد: سال گذشته وزارت بهداشت برای بحث بیمه‌ها در حوزه درمانی آموزش و حوزه پرستاری فعالیت‌هایی را انجام داد که مهمترین آن اعتبار‌بخشی بیمارستان‌ها است که سنجه‌های آن از 8 هزار به 900 سنجه کاهش پیدا کرده و سبب اثربخشی و عمل‌گرایی بیشتر شده است.

معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به نقش رسانه در حوزه سلامت اظهار کرد: بخش زیادی از حوزه‌های اجتماعی را سلامت تشکیل می‌دهد که نیازمند تعامل سازنده‌ای بین پزشکان و رسانه برای ایجاد فضای بهتر هستیم.

وی با بیان اینکه دانش رسانه‌ای در حوزه سلامت محدود است افزود: وقتی خبری در رسانه در مسائل پزشکی مطرح می‌شد ما با تأخیر پاسخگویی مواجه هستیم که باید همکاری پزشکان و اعضای تیم درمان با رسانه‌ها افزایش یابد و در فرصت چند ساعته به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات تا حدی خبر مهم است که معاونت درمان را تحت شعاع قرار می‌دهد و بایستی با وحدت در پاسخگویی از طریق معاونت درمان دانشگاه‌ها هرچه سریعتر به مسائل فعالان رسانه در حوزه سلامت پاسخ داده شود تا افزایش اعتماد مردم را رقم زند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.