سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از بازی رایانه‌ای والیبال ۲۰۱۶

بلند قامتان والیبال کشورمان شبیه‌سازی شدند

آیین رونمایی از بازی ایرانی «والیبال ۲۰۱۶» برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کیامرث کُرده» گزارشگر نام آشنای والیبال کشورمان که گزارشگری این بازی رایانه‌ای را نیز برعهده داشته، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، همزمانی این مراسم رونمایی با صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک پس از 52 سال را اتفاقی مبارک دانست.
 
کیامرث کرده به چالش گزارشگری برای این بازی اشاره کرد و گفت: هنگام گزارش یک بازی والیبال در تلویزیون، کار بسیار ساده‌تر است چرا که تصویر را می‌بینیم و هیجان بازی به ما کمک می‌کند اما برای گزارشگری بازی رایانه‌ای والیبال، با توجه به اینکه تصویری وجود نداشت کار سخت و چالشی بود و مجبور بودیم نام بازیکنان را با لحن‌های متفاوت چندین بار ضبط کنیم.
 
در ادامه مراسم، دانیال طبیعی مدیر پروژه بازی رایانه‌ای والیبال 2016 به ارائه ویژگی‌های این بازی پرداخت و گفت: بازی والیبال 2016 بزرگ‌ترین بازی تیمی تولید شده در کشور است و ما در این بازی 30 تیم ملی دنیا را شبیه‌سازی کرده‌ایم.
 
وی افزود: در بازی والیبال 2016 تمامی قواعد، قوانین و تاکتیک‌های ورزش والیبال را پیاده‌سازی کرده‌ایم و مخاطب می‌تواند به سرعت این قوانین را یاد گرفته و نسبت به ورزش والیبال آشنایی بیشتری پیدا کند.
 
طبیعی به ساخت نسخه موبایلی این بازی اشاره کرد و افزود: مدتی است که روی نسخه اندرویدی این بازی کار می‌کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این نسخه از بازی را نیز منتشر کنیم. همچنین قصد داریم در صورت فراهم بودن شرایط، نسخه‌های بعدی این بازی را هر سال تولید و عرضه کنیم.
 
حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با حضور در این مراسم گفت: قرار است هر ماه برای یک بازی ایرانی رونمایی بگیریم و بازی‌سازان می‌توانند درخواست خود را از طریق وب‌سایت بنیاد ارائه دهند.
 
وی با اشاره به این که هدف از رونمایی‌ها شلوغ کاری نیست، گفت: با چنین مراسمی دنبال شلوغ‌کاری نیستیم، بلکه می‌خواهیم با حضور فعال رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون به دیده شدن هرچه بیش‌تر بازی‌ها و در نتیجه فروش آن‌ها کمک کنیم.
 
کریمی قدوسی اقبال گیمرهای ایرانی به بازی‌های ورزشی را بسیار بالا دانست و گفت: بازی‌های فوتبالی در کشور ما فروش بسیار بالایی دارند و به طور کلی مخاطب بازی‌های ورزشی در کشور بالاست. برای مثال در دنیا تاکنون بازی ویدئویی ورزش کشتی ساخته نشده است. با اینکه ساخت این بازی از لحاظ فنی چالش‌های زیادی دارد اما مطمئنا اگر چنین عنوانی با کیفیت خوب در داخل کشور ساخته شود، مخاطب ایرانی از آن استقبال می‌کند.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تشکیل اکوسیستم مناسب صنعت بازی‌های رایانه‌ای اشاره و تاکید کرد: آن روزی ما خوشحال خواهیم شد که اکوسیستم صنعت به‌ اندازه‌ای پخته باشد که ناشران خودشان بروند و بازی‌های ایرانی را خریداری کنند و نقش بنیاد در این وسط کم‌رنگ باشد. برای رسیدن به این مهم باید بازی‌سازان ما هم نبض بازار را بشناسند و برای مثال بدانند که الان ساخت یک بازی والیبال می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.
 
مهیار اصغرپور مدیرعامل شرکت «های‌وی یو» که انتشار بازی والیبال 2016 را برعهده دارد گفت: از همان ابتدا که بازی‌ساز قصد ساخت یک بازی را دارد باید به مسئله فروش و اقبال مخاطب دقت کند. فکر می‌کنم بازی والیبال 2016 بازی مخاطب‌پسندی است، به‌خصوص اکنون که جامعه از ورزش والیبال استقبال خوبی می‌کند.
 
وی خطاب به بازی‌سازان گفت: بازی‌ساز اگر فکر می‌کند بازی‌اش نمی‌فروشد نباید آن را بسازد. حتی یک ناشر و توزیع‌کننده هم اگر فکر می‌کند نمی‌تواند از یک بازی ایرانی بفروشد نباید آن را خریداری کند.
 
ناشر بازی والیبال 2016 ادامه داد: خوشحالم که همه‌چیز سر جای خودش است. یک شرکت خصوصی بازی تولید کرده، شرکت خصوصی دیگری حق امتیاز این بازی را خریده و آن را در بازار پخش کرده است، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز نقش حمایتی خود را با گرفتن این مراسم ایفا کرده تا به فروش این بازی کمک شود. می‌توان از همین روش برای بازی‌های آتی هم استفاده کرد.
 
مدیرعامل شرکت های‌وی‌یو بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی را بسیار مهم دانست و افزود: همانطور که در کشورهای بیگانه یک بازی ضد ایرانی یا ضد انقلابی می‌سازند و رسانه‌های ما به صورت مداوم به این عناوین می‌پردازند، انتظار می‌روند تا همین رسانه‌ها به بازی‌های ایرانی نیز بها داده و به اطلاع‌رسانی آن‌ها کمک کنند.


 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.