سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«اشرف غنی» و «حامد کرزی» درگذشت «محمد علی کلی» را تسلیت گفتند

رؤسای جمهور فعلی و گذشته کشور درگذشت «محمد علی کلی» بوکسور معروف مسلمان آمریکایی را تسلیت گفته‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمد علی کلی» در افغانستان نیز چهره‌ای شناخته شده بود. سفر وی در سال 2002 به کابل بر محبوبیت وی در افغانستان افزود.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور کشور مرگ «محمد علی کلی» را از طریق تویتر تسلیت گفته است. غنی در تویتر خود نوشته است: «روحت شاد مرد بزرگ و قهرمان همه دوره‌ها».

رئیس جمهور غنی در ادامه گفته است که «محمد علی کلی» نشان داد که اراده و پشت کار،افتخارات بزرگ به ارمغان می‌آورد.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور که در زمان زمامداری‌‌اش «محمد علی کلی» به کابل سفر کرده بود نیز در پیامی، درگذشت وی را ضایعه‌ای اسفبار خواند. در این پیام آمده است:

«با اندوه فراوان اطلاع حاصل نمودم که قهرمان قبلی بوکس سنگین وزن جهان محمد علی کلی جهان فانی را وداع گفت. محمد علی کلی از چهره های نامدار و شناخته شده ورزش بوکس بود که افتخارات بی‌شماری از خود به جا گذاشته است و در میان هوادارانش از محبوبیت و جایگاه خاصی برخوردار بود».

در پیام کرزی‌ آمده است: «کمتر کسی خواهد بود که با نام و کارنامه های محمد علی کلی آشنایی نداشته باشد. در اوایل حکومتداریم زمانی که محمد علی کلی در ماه مبارک رمضان به کابل آمده بود در هنگام افطار میزبانش بودم و در خلال صحبت‌هائی که با او داشتم وی را شخص خوش برخورد، با متانت و در زنده گی سیاسی و اجتماعی اش صاحب روش نهایت انسانی دریافتم».

کرزی در این پیام گفته است: «نام او برای ورزشکاران و ورزش دوستان جاودانه و مرگش یک ضایعه بزرگ است. امروز محمد علی کلی در میان ما نیست و من برای وی از بارگاه خداوند منان بهشت‌برین و برای بازمانده گانش صبر جمیل استدعا دارم».


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.