سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همه ی 6 منطقه ی حفاظت شده محیط زیست استان همدان مستعد تبدیل شدن به منطقه ی حفاظت شده ی گردشگری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت : طبق طرح مدیریت مناطق حفاظت‌شده، اگر قرار باشد مناطق حفاظت‌شده استان مورد بهره‌برداری گردشگری قرار گیرند ، همه مناطق حفاظت‌شده استان همدان این ظرفیت را دارند باید برای آن‌ها طرح گردشگری تهیه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا محمدی افزود:  سازمان حفاظت از محیط زیست کشور الزام کرده در سال جاری در هر استان حداقل برای یک منطقه حفاظت‌شده طرح گردشگری تهیه شود. تاکنون در استان همدان برای هیچ منطقه حفاظت‌شده‌ای چنین طرحی اجرایی نشده است. امیدواریم با اعتبارات استانی و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اجرای این طرح‌ها را آغاز کنیم.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 2 سال پیش طرح گردشگری‌ای که برای منطقه خان‌گرمز تهیه شد مورد تصویب مراجع مربوط قرار نگرفت، تصمیم داریم امسال این طرح را در کمیته محیط زیست و آمایش سرزمین مصوب کنیم که طی یک ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد. در گام بعدی باید بتوانیم این طرح را در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب کنیم. در ادامه زیرساخت‌ها و امکاناتی که برای منطقه گردشگری‌شدن منطقه خان‌گرمز لازم است دیده می‌شود و ساخت‌و‌سازهای محدودی که با توجه به طبیعت منطقه باید صورت بگیرد انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه موضوع گردشگری طبیعی، که یکی از سیاست‌های ابلاغی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است، در استان همدان نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است، گفت: گردشگری در طبیعت به ویژه گردشگری مناطق باعث می‌شود مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست را جلب کنیم.

محمدی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در مناطق حفاظت‌شده در استان همدان آماده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم طرح‌های گردشگری برای همه مناطق حفاظت‌شده استان را آماده کنیم و پیگیر تأمین منابع برای فراهم‌ساختن زیرساخت‌های لازم برای آن باشیم. زیرا مناطق دیگر طرح مدیریت منطقه ندارند که بر مبنای آن سرمایه‌گذار پروژه خاصی تعریف کند.

وی  با بیان اینکه تا کنون منطقه حفاظت‌شده خان‌گرمز را به عنوان منطقه گردشگری معرفی کرده ایم ادامه داد: خان‌گرمز طرح مصوب دارد و طرح منطقه حفاظت‌شده «لشگردر» در مراحل پایانی تهیه است. امیدوار هستیم برای 2 منطقه دیگر هم تأمین اعتبار کنیم و تا پایان سال طرح مدیریت آن‌ها را تهیه کنیم. به این ترتیب می‌توانیم ادعا کنیم از 6 منطقه حفاظت‌شده استان 4 منطقه طرح مدیریت دارند و هم‌زمان برای منطقه خان‌گرمز تمهیداتی بیندیشیم.

محمدی اضافه کرد: اقدامات لازم برای اینکه منطقه حفاظت‌شده خان‌گرمز به منطقه پناهگاه حیات وحش ارتقا یابد، انجام‌شده و فقط منتظر تصویب شورای عالی محیط زیست هستیم. با توجه به رایزنی‌هایی که صورت گرفته این اتفاق خواهد افتاد و نگران آن نیستیم. فرمانداری تویسرکان نیز اقداماتی در حمایت از ما برای تحقق این امر انجام داده است که جای تشکر دارد. به حمایت‌های استاندار هم امیدواریم.

انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.