سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام کُرد: ایران دیدگاهی مثبت درباره منطقه کردستان عراق دارد

نماینده ائتلاف ملی کردستان عراق، سفر مسعود بارزانی به ایران را در شرایط فعلی، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «روزنامه الحیات»، مسعود بارزانی به دعوت رسمی مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد کرد. 

نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق، روز گذشته در نشست خبری در اربیل اعلام کرد مسعود بارزانی به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور موافقت کرد، اما هنوز زمان دقیقی برای این سفر تعیین نشده است.  

نیچروان بارزانی درباره روابط منطقه کردستان با بغداد هم گفت: اربیل از هر فرصتی برای حل مشکلاتش با بغداد استفاده خواهد کرد. سفر هیچ هیئت رسمی از منطقه کردستان به بغداد تایید نشده است، اما ممکن است بعضی از احزاب سیاسی به بغداد سفر کنند. 
از سوی دیگر،  بختیار شاویس، نماینده ائتلاف ملی کردستان عراق، در مصاحبه با الحیات درباره سفر مسعود بارزانی به ایران گفت: سفر بارزانی به ایران به ویژه در شرایط فعلی مثبت است، به ویژه که ما روابط تاریخی مثبتی با جمهوری اسلامی داریم. 

شاویس درباره دستور کار گفتگوها در سفر بارزانی به تهران افزود: گفتگوها می تواند درباره حل اختلافات بین احزاب کرد، مسئله پارلمان و سمت ریاست در منطقه کردستان باشد، زیرا ایران دیدگاه مثبتی در برابر منطقه کردستان دارد. 

وی گفتگو درباره «پرونده استقلال» با مقامات ایرانی را بعید دانست و آن را مسئله داخلی مربوط به کردهای عراق توصیف کرد. 

این نماینده ائتلاف ملی کردستان عراق افزود: اختلافاتمیان  احزاب و بغداد نیست، بلکه میان منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق درباره قراردادهای نفتی است. دو طرف باید برای حل اختلافات تلاش کنند. اتحادیه میهنی کردستان سالهاست که تاکید دارد بغداد و کردها شریک یکدیگر هستند و منطقه کردستان از نظر اقتصادی، راهبردی، دیپلماتیک و امنیتی به بغداد نیاز دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.